خوب است بدانید که 80 درصد از ترافیک وب سایت شما از موتور های جستجو آغاز می شود. پس لازم است که در خصوص سئو و تکنیک هایی که باعث ترافیک وب سایت می شوند، بدانید و برای این کار سرمایه گذاری کنید.
سئو یا بهینه سازی موتور های جستجو، به معنای بهبود رتبه بندی جستجوی سایت شما است که این امر سبب افزایش ترافیک سایت و در نتیجه بازدهی و درآمد بیشتر برای شما خواهد شد.
در مقاله سئو داخلی و سئوی خارجی چیست به توضیح کامل در زمینه بهینه سازی وب سایت پرداختیم. در این مقاله در خصوص تکنیک های سئو که به رشد ترافیک وب سایت شما کمک می کند، صحبت خواهیم کرد.
1- بررسی داده های کاربر
در گام اول لازم است بدانیم که چه اطلاعاتی مورد نیاز کاربر است. هر قدر که بتوانید نیاز های مخاطبین را در محتوای وب سایت خود بگنجانید، شانس بیشتری برای کلیک خوردن عناوین، خوانده شدن مقالات، اخبار، خدمات و خریداری شدن محصولاتتان به دست می آورید.
برای رسیدن به این مرحله، بهترین راهکار به دست آوردن نیاز مخاطبان است که ساده ترین روش دستیابی به آن پاسخ مستقیم کاربر به شماست.
این امکان برای شما فراهم است زیرا فضاهای آنلاین زیادی وجود دارد که مردم درباره آنچه نیاز دارند، در آنجا به بحث و صحبت می پردازند. یک مثال خوب، سایتی به اسم Quara است، این پلتفرم مشابه یاهو عمل می کند اما کاربردی تر.
مردم در خصوص هر دسته بندی مورد نظرشان سوالات خود را مطرح می کنند و پاسخ خود را دریافت می کنند. شما می توانید از طریق این سوالات، مقالات مرتبطی را درون وب سایت خود قرار دهید. در واقع این روش شما را برای یافتن ایده های جدید کمک می کند.
2-بهینه سازی صفحات فرود یا لندینگ پیج
زمانیکه کاربر از طریق جستجو در موتور های جستجو فرضا گوگل بر روی یکی از لینک های وب سایت شما کلیک می کند به کجا وارد می شود؟
شانس اینکه به صفحه اصلی، اخبار، مقاله و یا قسمت های مشابه آن در سایت وارد شود وجود دارد. اما به طور خاص اگر هدف شما از بازدید کاربران این است که محصولات خود را بفروشید، بهتر است که یک لندینگ پیج ایجاد کنید.
لندینگ پیج در حقیقت یک صفحه اختصاصی برای موضوعی خاص با هدفی ویژه است. برای ایجاد یک لندینگ پیج لازم است مراحل زیر را انجام دهید:
– یک کلمه کلیدی طولانی انتخاب کرده، سپس برای آن صفحه ایجاد کنید.
– عنوان، متا تگ توضیحات و کلمات کلیدی مناسب را در آن صفحه قرار دهید.
– برای این صفحه محتوای مناسب تولید کنید. بهتر است متنی با حداقل 2000 کلمه ایجاد کنید که در جهت بهبود رتبه بندی گوگل رتبه کسب کند.
– برای آن صفحه یک طراحی مناسب در نظر بگیرید.
3 – ویرایش محتوا
همانطور که میدانید محتوا بسیار مهم است و حتی از آن به عنوان پادشاه نام برده می شود.
شما می توانید از محتوای قدیمی سایت خود استفاده کنید، آنها را ویرایش کنید، محتوای جدید به آن اضافه کنید و سپس آن را منتشر نمایید. در محتوای خود می توانید از ویدیو های آموزشی، فایل PDF، پادکست و اینفوگرافی استفاده کنید. می توانید این محتوای بازسازی شده را به سایت های مهم نیز لینک دهید.
4 – به روزرسانی محتواهای قدیمی و استفاده از کلمات LSI
در بالا درباره استفاده از محتوای قدیمی صحبت کردیم، شما می توانید محتواهای قدیمی وب سایت خود را بازنویسی و ویرایش کنید.
گوگل به محتوا و مطالب جدید و به روز علاقه مند است. این مورد یکی از معیار های رتبه بندی گوگل بوده و به همین دلیل است که تاریخ انتشار را در نتایج جستجوی خود نمایش می دهد.
شما می توانید پست های گذشته خود را با نوشتن مقدمه جدید، محتوای اضافی، ویدیو، تصاویر، اینفوگرافی و یا هر مورد مشابه دیگری که باعث ارزشمند تر شدن آن شود به روز رسانی کنید. ضمنا شما می توانید از کلمات کلیدی مرتبط (LSI) که در پایین نتایج جستجو بر اساس کلمات کلیدی نشان داده می شود نیز استفاده کنید.
نتیجه گیری
بهینه سازی و ساخت صفحات فرود، به روز رسانی محتوای قدیمی، استفاده از LSI و دیگر موارد مشابه می توانند کمک شایانی در راستای افزایش ترافیک وب سایت و بهبود رتبه بندی شما در موتور های جستجو داشته باشند.
لازم است بدانید که هدف اصلی، کاربران هستند و علاوه بر آن ایجاد یک محتوای منحصر به فرد و باکیفیت برای جلب رضایت مندی کاربران هدف نهایی است. این روش ها به شما کمک می کند تا بتوانید پست های جذاب و جدید برای مخاطبان خود تولید کنید.