اهمیت استفاده از گوگل آنالیتیک (Google Analytics)

گوگل آنالیتیک

با توجه به دنیای رقابتی امروزه برای هر کسب و کاری شناخت تعاملات کاربران با وب سایت آن ها بسیار مهم می باشد. لازم است برای افزایش ورودی به وب سایت خود برنامه ریزی هدفمند و درستی انجام دهید. اما چگونه می توان برای کاربرانی که شناختی از آن ها نداریم برنامه ریزی کنیم؟ در حقیقت یکی از اصلی ترین مشکلات وب سایت ها، عدم شناخت رفتار کاربران و علاقمندی های آنها است. برای رفع این مشکل لازم است مجموعه ای از داده های مناسب جهت آنالیز و تحلیل به منظور بهبود کسب و کارمان جمع آوری نماییم. ابزار گوگل آنالیتیک در انجام این کار به شما کمک می کند.

اگر شما کارشناس تولید محتوا باشید، ممکن است مشتریانتان از شما خواسته‌اند که محتوای بهینه شده ای را بنویسید. این موضوع به این معناست که نویسنده نیاز به نقش بیشتری در استراتژی و همچنین تحقیق کلمات کلیدی دارد. کلمات کلیدی در بهینه سازی وب سایت از اهمیت بالایی برخوردار هستند. اضافه کردن نکات سئو به محتوای ویرایش شده اهمیت زیادی دارد.

حال ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که چگونه اثربخشی تیم محتوای خود را اندازه‌گیری و ارزیابی کنیم؟

چه چیزی لازم است اندازه‌گیری شود؟

اهدافی که به درستی مشخص و تعریف شده‌اند در هر استراتژی بازاریابی دیجیتال وجود دارند، چه شما سئو را انجام دهید یا حتی اگر انجام ندهید. نقش ما به عنوان یک کارشناس تولید محتوا این است که به مشتری کمک کنیم تا متوجه شود چگونه اهداف کسب و کار را به اقدامات قابل سنجش توسط بازدیدکنندگان در سایت خود تبدیل کنند.
به طور ایده‌آل، اهداف دارای چند ویژگی ضروری هستند. آن‌ها باید:

  • مقادیری که قابل سنجش باشند (میزان درآمد، ثبت نام رویداد)
  • مواردی که در سایت قابل شناسایی باشند (دریافت PDF، کلیک های انجام شده و …)
  • مواردی که باعث رشد کسب و کار شوند (مثل کمپین آنلاین)

گوگل آنالیتیک

یکی از ابزارهای مهمی که می‌توانید از آن برای سنجش اهداف خود استفاده کنید، گوگل آنالیتیک است. نکته مهم در مورد گوگل آنالیتیک این است که تقریبا همه یک حساب کاربری دارند و این ابزار اصولا با همه پلتفرم‌های نرم افزار سئو به خوبی ترکیب می‌شود. پس از این که استراتژی محتوا و رقابت خود را با استفاده از نرم افزارهای مربوطه پژوهش کردید، می‌توانید سنجش محتوایی که در گوگل آنالیتیک ایجاد کردید، را شروع کنید.

چگونه با استفاده از گوگل آنالیتیک محتوای سئو را بسنجیم؟
مرحله ۱:  لازم است چه چیزی را مورد ارزیابی قرار دهید
مرحله ۲:  مراجعه به پنل مدیریت در گوگل آنالیتیک
مرحله ۳:  یک هدف ایجاد کنید
مرحله ۴: ایجاد و اعمال یک بخش”(Segment)” برای ترافیک ارگانیک
مرحله ۵: بررسی گزارش Google Analytics Landing Pageرا مورد بررسی قرار دهید

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *