تبلیغات اینترنتی و مزایای آن
تبلیغات در اینترنت و به صورت آنلاین یکی از بهترین و محبوب ترین روشها برای معرفی کسب و کارهای مختلف، پیدا کردن مشتریان تازه و افزایش جریان درآمد است. به گونه ای دیگر تبلیغات آنلاین یا همان تبلیغات اینترنتی به یک پیام بازاریابی می گویند که با استفاده از اینترنت و در بستر وب نشان داده میشود. این تبلیغات احتمال دارد در یک موتور جستجو، مرورگر وب، شبکه اجتماعی، گوشی های تلفن همراه و حتی در ایمیل نمایان شوند.
تبلیغات موتورهای جستجو
نوار جستجو قسمت آغاز سفر کاربران می باشد. با وارد نمودن یک کلمه کلیدی، کاربران به طور معمول روی نتایج صفحه نخست تمرکز خواهند کرد. بازاریابی موتور جستجو به بالا آمدن صفحات سایت شما کمک می کنند و سبب می شوند سایت شما در بالاترین رتبههای گوگل و موتورهای جستجو قرار بگیرد، چه با پرداخت هزینه وچه به صورت اتوماتیک.
تبلیغات در شبکه های اجتماعی
تبلیغات در شبکه های اجتماعی به تبلیغاتی گفته می شود که در شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام، فیسبوک، پینترست، توییتر، یوتیوب، لینکدین و… نمایش داده می شوند. کسب و کارها اخبار و محصولات خود را با استفاده از شبکه های اجتماعی از دو طریق متناسب با کاربران هدف تهیه خواهند کرد:
ارگانیک: در این شرایط با تولید محتوای کاربرپسند و درخواست از کاربران جهت اشتراک گذاری آن و دیگر اقدامات این چنینی میتوانید به طور ارگانیک مخاطبان جدیدی پیدا کنید.
در ازای پرداخت هزینه: در این شرایط، شما با نمایش دادن کلیپ یا عکس های تبلیغاتی که بر اساس جنس، سن، فعالیتهای مورد نظر و دیگر موارد مشترک آن ها برای کاربران شما در نظر گرفته شده است، از قدرت شبکه های اجتماعی بهره می برید. تعداد قابل توجهی از شبکه های اجتماعی برای کسب و کارها از اکانت بیزینس استفاده می کنند.
تبلیغات موبایلی
این گونه تبلیغات در گوشی های همراه هوشمند و تبلتها دیده میشود. کسب و کارها میتوانند بعد از پیدا کردن کاربر یا نشان دادن تبلیغات در مرورگر دستگاه های تلفن همراه، با پیامک تبلیغ خود را ارسال کنند. تبلیغات موبایلی دارای انواع مختلفی هستند و ما پیشنهاد می کنیم قبل از هر اقدامی این موارد را به خوبی بشناسید.
تبلیغات native
در این نوع تبلیغات، محتوای تبلیغ با ساختاری دقیقا مانند محیط نشر آن تولید میشود و در ابتدا شبیه تبلیغ به نظر نمی آید. کاربران معمولا تبلیغات را نمی بینند و از کنارشان به سادگی رد می شوند.
تبلیغات native دقیقا با این عمل کاربران مقابله میکند و به همین دلیل، از محبوبیت بالا و بازدهی عالی برخوردار می باشد. لینک های تبلیغاتی گوگل در صفحۀ نتایج سایت و رپورتاژ آگهیها از همین نوع تبلیغات به حساب میآیند.
تبلیغات کلیکی
در این نوع تبلیغ، محصولی که قصد تبلیغ آن را دارید در رسانههای گوناگون منتشر خواهد شد و کسب و کار تنها با هر بار کلیک کردن هزینه ای پرداخت خواهند کرد. تبلیغات کلیکی هزینه های بازاریابی را بسیار کمتر خواهد کرد و از نظر کارایی نیز در شرایط بسیار خوبی قرار دارد.
این آگهی به رسانۀ خاصی و فرمت محتوایی خاصی محدود نخواهد شد و به همین دلیل کسب و کارها برای طراحی و شیوۀ اجرا به موارد خاصی تکیه نخواهند داد؛ این نوع آگهی را می توان به صورت همسان، بنری، تبلیغات در گوگل ، پوشنوتیفیکیشن و کلیپی انجام داد.
تبلیغات بازدیدی (CPM)
این گونه از تبلیغات اینترنتی بازدیدهای بیشتر را مد نظر قرار می دهند و برای برندینگ بسیار مهم هستند. محتوای آگهی در شبکه های اجتماعی ، سایتها و یا تلگرام قرار داده خواهند شد و پایان، هزینۀ آن با توجه به تعداد بازدید گرفته شده محاسبه خواهد شد.
تبلیغات ویدئویی
تبلیغات ویدیویی جز تبلیغاتی هستند که به روش های مختلفی می توانیم آن ها را انجام دهیم و محدودیتی ندارند. در شرایط معمولی، محتوا در شبکه های اجتماعی، سایت های مختلف و تلگرام انتشار خواهند یافت؛ ولی آن را میتوان به شکل همسان که قبلا در مورد آن صحبت کردیم، در حین انجام بازی های موبایلی یا به عنوان تبلیغات جایزهای در اول، وسط یا پایان محتوای ویدیوی اصلی (In-stream) نیز پخش نمود.
اگر تبلیغات ویدیویی از سناریوی مناسب و کاربرپسندی برخوردار باشد، کاربران را بیشتر از دیگر روش های تبلیغ تحت تأثیر قرار خواهد داد و به افزایش آگاهی از برند کمک زیادی خواهد کرد.