در حال حاضر تصاویر ویدئویی روشی برای برقراری ارتباط با همه مردم تبدیل شده است. بعلاوه تهیه آن کار هزینه بری نمی باشد. ولی مشکل از زمانی آغاز می شود که شما آن را در وب سایت خود آپلود می کنید. در حقیقت تنها نمایش ویدئو در صفحه اصلی وب سایت کافی نیست و لازم است در بکارگیری عناصر وابسته دیگر نیز تلاش کنید. در مقاله قبل در خصوص افزایش ترافیک سایت از طریق ویدئو صحبت کردیم حال در این مقاله ترفندهای افزایش ویدئو را توضیح می دهیم.
این مقاله در خصوص نکاتی در مورد چگونگی راغب نمودن افراد به کلیک بر روی آیتم “پخش” لینک ویدئویی، هنگام ورود به صفحه وب سایت شما اشاره می کند. به نکات زیر که در جهت بهبود وب سایت شما نقش موثری دارد، توجه کنید.
1- دلیل موجه برای بازدیدکنندگان در جهت تماشای ویدئو داشته باشید
در مورد عنوان ویدئو لازم است خوب فکر کنید. می توانید قالب ” چگونه می توان ” در عنوان مطلب استفاده نمایید. گاهی اوقات استفاده از کلماتی مانند “بسیار قوی” “جالب ترین” “بهترین” که البته بستگی به نوع ویدئوی آن، ممکن است عبارت جذاب و مناسبی باشد. اگر در ویدئوی شما شخصیت شناخته شده ای وجود دارد، حتماً در عنوان مطلب از نام او استفاده نمایید.
2- در رنگ های اطراف محل ویدئو تغییر کوچکی ایجاد کنید
تغییر رنگ در اطراف ویدئو یک ترفند بسیار ساده برای جلب توجه ویدئو است و در واقع هیچ کس هم در مورد آزمایشی بودن و تأثیرات آن چیزی نمی داند. قرار دادن ویدئو به تنهایی در یک پس زمینه کاملاً سفید، میزان اهمیت آن را بیشتر خواهد کرد. محل قرار دادن ویدئو، میزان دیده شدن آن توسط بازدیدکنندگان را تا 20٪ افزایش می دهد.
3- در انتخاب گرافیک تصویر برای ویدئوی خود دقت لازم را بعمل آورید
هنگامی که افراد به مجموعهء ویدئوهای شما نگاه میکنند و بعد از یک نگاه اجمالی به تمام ویدئوها، از میان تعداد زیادی از آنها بر روی جذاب ترین آن کلیک می کنند. اکثر بازاریابان ساده ترین راه را انتخاب کرده و از بازترین شان ویدئویی به عنوان گرافیک استفاده می نمایند. اگر این گرافیک به اندازه کافی قانع کننده نباشد، آن را با عکسی که قسمتی از ویدئو و یا دیگر منابع مرتبط ویدئویی میباشد جایگزین میکنند.
4- قرار دادن توضیحات برای هر ویدئو
بر روی تصویر گرافیکی ویدئوها یک توضیح مختصر از آن قرار دهید تا کاربر از موضوع ویدئو تا حدودی مطلع شود. این پیغام دلیل مضاعفی برای تماشای فیلم توسط بازدیدکنندگان و دیدن محتوای آن خواهد بود. مطمئن باشید که انتخاب رنگ پس زمینه برای خواندن و راحتی دید کاربران، مکمل یکدیگر می باشند.
5- نمایش گذاشتن مدت زمان ویدئو
اکثر افراد فکر می کنند طول مدت ویدئوها کوتاه و بین 3تا 5 دقیقه است. اگرچه معمولاً نیز همینطور بوده اما ویدئو هایی با مدت زمان 10-9 دقیقه و یا بیشتر نیز در اینترنت وجود دارد. اکثر افراد تمایلی به باز کردن و مشاهده ویدئوهای طولانی مدت ندارند، بنابراین بهتر است بر روی ویدئو مدت زمان آن مشخص باشد.
6- استفاده از ویدئو بار در ویدئوها
در نهایت، با قرار دادن ویدئو بار افراد احساس راحتی بیشتری میکنند؛ پس از ویدئوهای بدون ویدئو بار استفاده نکنید. زیرا با استفاده از ویدئو بار به کاربران اجازه تنظیم صدا، پخش ویدئو، توقف ویدئو، باز پخش و یا دیگر تنظیمات داده می شود.