روش های بازاریابی اینترنتی

بازاریابی اینترنتی

بازاریابی اینترنتی به معنای پیدا کردن مشتری برای کسب و کار خود از طریق اینترنت است. بازاریابی اینترنتی روش سریعی است که در این روش هم با مخاطبان بیشتری ارتباط می گیرید و هم وقت و انرژی کمتری از شما گرفته می شود. در حالی که نتایج فوق العاده ای نیز به همراه دارد.

بازاریابی اینترنتی امکان یک ارتباط راحت و سریع را برای شما با تعداد زیادی از مشتریان فراهم می کند. امروزه بیشتر مردم در کشور های جهان از طریق لوازم الکترونیکی از کامپیوتر و لپ‌تاپ گرفته تا گوشی ‌های موبایل، به اینترنت دسترسی دارند و زمان زیادی را در وب ‌سایت‌ ها و به خصوص شبکه‌ های اجتماعی صرف می‌کنند. هر نوع اطلاعاتی که می‌خواهند را با یک کلیک به‌ دست می‌آورند و حتی برای خرید محصولات نیز از طریق اینترنت تحقیق و جستجو می‌کنند و گاهی آن‌ها را به صورت آنلاین خریداری می‌کنند. این شیوه زندگی رو به گسترش است و شما برای اینکه از عرصه رقابت اینترنتی عقب نمانید، باید با شیوه های بازاریابی اینترنتی آشنا باشید.

به منظور ورود به بازاریابی اینترنتی با استفاده از وب سایت خود موارد زیر را رعایت نمایید:

تمرکز برای ساخت سایت یا وبلاگ

وب سایت خود را با اطلاعات مفید و ارزشمند پر کنید. داشتن وب سایتی با محتوای ارزشمند که به صورت منظم، اطلاعات آن به روز می شود، برای جذب مشتری بسیار مؤثر است. اولین قدم این است که وب سایتی طراحی نمایید که برای بازدیدکنندگان شما جذاب و مناسب باشد.

بازاریابی اینترنتی

تفکر در خصوص روش بازاریابی اینترنتی

شما باید برای جذب کردن مشتریان، وب سایت خود را به مشتریانتان معرفی کنید. با ارزش بخشیدن به مشتریان با محتوای داخل وب سایت، موتور های جستجو می فهمند که وب سایت شما ارزشمند است و با توجه به آن وب سایت را رتبه بندی می کنند.

لازم است که وب سایت خود را متناسب با جدیدترین الگوریتم های گوگل، طراحی کنید. هر قدر بازدید بیشتری داشته باشید، در موتور های جستجو نیز رتبه بهتری به دست می آورید.

در دنیای موتور های جستجو و بازاریابی اینترنتی، لینک ها اهمیت بالایی دارند. لینک هایی که به وب سایت شما متصل می شوند، اطلاعات زیادی در خصوص تاپیک ها و ارزش های سایت شما در اختیار موتورهای جستجویی مانند گوگل قرار می دهند.

ارسال مقالات یکی از روش ها به منظور رواج دادن وب سایت شما و گسترش بازاریابی اینترنتی است. ارسال مقالات شما را در دستیابی به اهدافتان کمک خواهد کرد.

ناشران، همیشه به دنبال کیفیت خوب و محتوای مرتبط هستند. پس شانس خوبی وجود دارد که مقاله هایتان در سایتی با تاپیک مرتبط با وب سایت شما منتشر شود.

در بازاریابی مقاله پس از این که مقاله شما منتشر می شود، بازدید و ترافیک سایت شما نیز افزایش پیدا می کند. از طریق سایت هایی مثل Ezines می توانید  مقاله های خود را منتشر کنید. افرادی که مقاله های شما را می خوانند، چه در وب سایت Ezines و چه در وب سایت های دیگر، با استفاده از لینکی که در منابع مقاله شما وجود دارد به وب سایت شما منتقل می شوند.

بازاریابی مقالات، اعتماد به نفس مشتریان را نیز افزایش می دهد. هنگامی که یکی از مشتریان بالقوه شما، مقاله ای پر از دانش و اطلاعات ارزشمند را می خواند، قدرت دانش شما را تحسین کرده و برای دریافت توصیه های بیشتر از جانب شما، مشتاق می شود. در واقع هر چه مخاطبان شما، اعتماد به نفس بیشتری را در شما ببینند، احتمال تبدیل آنها به مشتری بیشتر خواهد بود.

با استفاده از موارد بالا از طریق ذکر منبع، منافعی شامل حال نویسنده نیز می شود. در منبع لینکی از سایت نویسنده، تعریفی مختصر درباره شرکت و خود نویسنده و همچنین دلیل خوبی برای خواننده که باعث شود از صفحه شما بازدید کند وجود دارد؛ پس از آن به بهترین شکل ممکن استفاده کنید.

نتیجه گیری

  • از همین امروز شروع به نوشتن مقاله کنید و در آن آموزش های لازم را ارائه دهید.
  • با طراحی مناسب لینک های داخل منبع، روشی برگزینید که خوانندگان با کلیک بر روی لینک ها به وب سایت شما ارجاع شوند.
  • مقالات خود را به ناشرانی که در اینترنت فعالیت دارند و دایرکتوری های مقالات ارسال نموده و در آنجا به ثبت رسانید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *