همه چیز درباره ی تبلیغات گوگل و گوگل ادز

همه چیز درباره تبلیغات گوگل و گوگل ادز

 

برای بهینه سازی سایت گاهی اوقات لازم است در کنار اقدامات کم هزینه که انجام می دهیم از روش های پولی و میانبری استفاده کنیم. تبلیغات گوگل یا گوگل ادز یکی از این روش ها است، که در ادامه مطلب به طور مفصل به آن می پردازیم با رایان استرآباد آرکا همراه باشید.

تبلیغات گوگل یا گوگل ادز چیست؟

برخی از موتور های جست و جو مانند گوگل، از شرکت ها برای قرار دادن آن ها در صدر فهرست یا نزدیک به ابتدای فهرست پول دریافت می کنند. گوگل از شرکت های مختلف هزینه دریافت می کند هر چه شرکت ها هزینه بیشتری بپردازند، در جست و جو های انجام شده نزدیک به صدر فهرست قرار می گیرند، به این نوع تبلیغ گوگل یا گوگل ادز گفته می شود.

چرا باید از گوگل ادز استفاده کنیم؟

گوگل به صورت رایگان امکان ثبت آدرس های الکترونیکی وب سایت خود را که به آن URl گفته می شود را می دهد و شما با ثبت آدرس در نتایج جست و جو گوگل قرار می گیرید، سایت های بسیار زیادی وجودی دارند که در زمینه کسب و کار شما فعالیت می کنند، این برای شما خبر خوبی نیست و ممکن است شما به صفحات ششم، هفتم گوگل بروید. معمولاً کسی که در گوگل چیزی را جست و جو می کند در همان صفحه اول دنبال جواب می گردد و خیلی کم پیش می آید که به صفحات بعدی گوگل برود.

پس ما نیاز داریم کاری انجام دهیم که به صفحه نخست گوگل ارتقا پیدا کنیم. اگر به صورت طبیعی بخواهیم با یک سری اقدامات سئو به صفحه اول بیایم این کار امکان پذیر است؛ اما ممکن است رقیب ما از گوگل ادز استفاده کرده باشد و ما باز جایگاه خوب را به او واگذار کنیم، پس ضروری است که ما از تبلیغات گوگل یا گوگل ادز استفاده کنیم.

انواع تبلیغات گوگل ادز

انواع تبلیغات گوگل ادز

تبلیغات گوگل فقط به یک شکل نیست و مدل های مختلف دارد و هنگام برنامه برای کمپین های مختلف از یک یا چند نوع از این تبلیغات در کنار هم استفاده می شود.

کمپین های ویدیویی

در این نوع کمپین های هنگامی که کاربر در شبکه های تحت مالکیت گوگل مانند یوتیوب در حال تماشای ویدیو هست، ویدیو تبلیغاتی شما به او نمایش داده می شود و با کلیک روی ویدیو کاربر وارد سایت شما می شود. شما باید به ازای هر ویدیو که کاربر می بیند به گوگل مبلغی بپردازید. شاید شما فکر کنید اون نوع تبلیغ گوگل به صرفه نیست، ولی بر اساس آمار در مقابل سودی که شما از این نوع تبلیغ به دست می آورید هزینه تبلیغ ناچیز می شود.

تبلیغات نمایشی

این نوع تبلیغ گوگل در شبکه نمایشی گوگل انجام می شود در شبکه نمایشی گوگل میلیون ها وب سایت وجود دارد که گوگل بر اساس الگوریتم خود وب سایت هایی که موضوع مشابه هم دارند را در یک دسته‌بندی قرار می دهد؛ و تبلیغ هایی که به موضوع سایت یکی است را به کاربر نشان می دهد.

برای مثال شما یک سایت فروشگاهی لوازم آرایشی دارید و کاربر در یک سایت آموزش آرایشی است، تبلیغ شما در این سایت به کاربر نمایش داده می شود و با کلیک روی تبلیغ وارد سایت شما می شود. در این نوع تبلیغات گوگل بر اساس هر کلیک گوگل از ما هزینه ای را می گیرد و این هزینه را بین خود و سایتی که در آن تبلیغ انجمن شده تقسیم می کند.

کمپین محلی

در این نوع تبلیغات گوگل وقتی مخاطب دنبال یک خدمات در گوگل است. هر آنچه در اطراف اوست به او نمایش داده می شود. به طور مثال در منطقه ی آزادی تهران است و گوگل جست و جو می کند رستوران، در این زمان تمام رستوران هایی که در منطقه آزادی تهران و از این نوع کمپین استفاده می کنند به کاربر نمایش داده می شود.

تبلیغات نصب اپلیکیشن

این کمپین گوگل مناسب کسانی است که برای کسب و کار خود یک اپلیکیشن اختصاصی طراحی کرده اند؛ و نیاز دارند تعداد کسانی که آن را نصب کرده اند را افزایش دهند. گوگل در جاهایی که زیر مجموعه او هستند مثل گوگل پلی، سایت، یوتیوب اپلیکیشن شما را تبلیغ می کند.

هزینه های تبلیغات گوگل بر چه اساسی است؟

هزینه تبلیغات گوگل را یک سری عوامل مختلف تعیین می کند مانند رقابت کلمه کلیدی، نوع کسب و کار شما، موقعیت جغرافیایی تان، نوع کمپین گوگل و عوامل دیگر به طور مثال قیمت تبلیغات گوگل در ایران با قیمت تبلیغات گوگل در آمریکا فرق می کند و در ایران بسیار کم تر از آمریکا است.

اصطلاحات تبلیغات گوگل ادز

اصطلاحات تبلیغات گوگل ادز

کمپین: تیم دیجیتال مارکتینگ برای بازه ی زمانی مشخص یک سری تبلیغات هدفمند را برنامه ریزی و اجرا می کند که به آن کمپین تبلیغاتی می گویند.

CTR: نرخ کلیک تبلیغ شما است؛ و بیان می کند چه تعداد کاربر یا بنر تبلیغاتی شما کلیک کرده اند.

PPC: هزینه هر کلیکی است که کاربر روی بنر تبلیغاتی شما می زند.

CTA: عملی است که کاربر را به آن دعوت می کنید. به طور مثال روی لینک زیر کلیک کن.

و اما سخن پایانی ما با شما

در این مقاله  تبلیغات گوگل ادز  را به شما عزیزان توضیح دادیم، استفاده از گوگل ادز باعث می شود شما نتایج بهتر بگیرید. لازم نیست برای هر کلمه کلیدی از این نوع استراتژی تبلیغی استفاده کنید، در صفحاتی که در کلمه کلیدی آن رقابت بسیار بالا است، بهتر است از گوگل ادز و کمپین هایش کمک بگیرید. شما از تبلیغات گوگل استفاده می کنید؟ کمپین های مورد علاقه شما کدام است؟ در قسمت دیدگاه برای ما بنویسید.

نویسنده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *