بازاریابی دیجیتال به مجموعه اقدامات ما برای جذب مشتری از طریق دنیای اینترنت می گویند که معمولاً از دو بستر سایت و شبکه های اجتماعی انجام می شود و کمک می کند در دنیای مجازی یک بازار آنلاین برای خود ایجاد کنیم. در این مقاله با انواع روش های بازاریابی دیجیتال آشنا می شویم تا انتهای این بخش با رایان استرآباد آرکا همراه باشید.
انواع روش های تبلیغاتی بازاریابی دیجیتال
بازاریابی دیجیتال با روش های مختلفی انجام می شود، و هر تیم دیجیتال مارکتیگی با توجه به شرایط برند از یک یا چند نوع استفاده می کند ما در ادامه به چند نوع از جالب ترین روش های بازاریابی دیجیتال اشاره می کنیم.
بنر
از بنر ها در بازاریابی دیجیتال استفاده می شود. بنر دارای ظاهر گرافیکی بوده که به منظور تبلیغات روی وب سایت ها استفاده می شود. بنر به صفحهِ وب فرد آگهی دهنده مرتبط است. بدین معنا که زمانی که کاربر روی این بنر ها کلیک می کند، به سایت اصلی شرکت آگهی دهنده متصل می شود. آگهی دهندگان بیشتر تمایل دارند که بنرهای آن ها از طول بیش تری جهت جذب مشتری برخورد دار باشد. بنرها بیش تر کاربرد تبلیغاتی را در اینترنت دارند.
Keyword banner
بنر کلمه کلیدی، آن دسته از بنرهایی هستند که با تایپ کلمه ای خاص در موتور جست و جو فعال میشود. این نوع تبلیغات، برای شرکت هایی مفید هستند که در تلاشند دسته های مصرف کنندگان محدودتری را مورد خطاب قرار دهند.
بنر تصادفی
بنر های تصادفی کاملاً به صورت تصادفی روی صفحه نمایش مرورگر به نمایش گذاشته می شوند. شرکت هایی که تمایل به معرفی کالاها و خدمات تازه خود را دارند می توانند از بنر تصادفی استفاده کنند.
تبلیغات از طریق خبرنامه ها
خبرنامه های رایگان زیادی در اینترنت به خصوص در حوزه بازاریابی دیجیتال وجود دارند. یکی از خبرنامه های رایج در این زمینه E-Commerce Time است. تبلیغات در این خبرنامه معمولاً کوتاه و مختصر بوده و برای افرادی که تمایل به جزییات بیشتری دارند، لینکی گذاشته شده است.
بازاریابی از طریق Emali
هر چند در ظاهر ارسال تبلیغات ایمیل آسان به نظر می رسد، اما در واقع چنین نیست، تهیه لیست آدرس های ایمیل، تصمیم گیری در مورد محتوای ایمیل و بررسی نتایج را که از این شیوه تبلیغاتی به دست میآید، می توان بخشی از وظایف تیم دیجیتال مارکتینگ باشد یکی از قسمت های مهم فعالیت در این حوزه می تواند دسترسی به و ایجاد لیست آدرس ایمیل کاربران باشد. بازاریابی از طریق ایمیل از قذیمی ترین روش های بازاریابی دیجیتال است تا الان هم از آن استفاده می شود.
بازاریابی آنلاین از طریق اتاق های گفت و گو
اتاق گفت و گو می تواند جای مناسبی برای تبادل نظرات افراد، مطرح کردن مشکلات، یا ایجاد یک جامعه الکترونیکی باشد. هم چنین در بازیابی دیجیتال می توان از این اتاق ها برای تبلیغات نیز استفاده کرد فروشندگان اینترنتی معمولاً اسپانسر بعضی از اتاق های گفت و گو می شوند.
افزودن رتبه و جایگاه یک شرکت در موتور جست و جو
یک کارشناس سئو به راحتی می تواند با ایجاد تغییرات، افزودن و یا حذف برخی از کلمه کلیدی یک سایت، رتبه قرارگیری آن را در موتور های جست و جو تغییر دهد. با استفاده از بازاریابی دیجیتال برخی شرکت ها از خدمات بهینه سازی موقعیت قرارگیری در موتور جست و جو استفاده کرده و احتمال قرار گرفتن در جایگاهی بهتر را فراهم می آورند. در این شرایط سایت آن ه در سطر های اول موتور جست و جو قرار میگیرد.
Popup
تبلیغات Popup معمولاً به صورت باز شدن خودکار صفحات وب صورت گرفته و معمولاً با خارج شدن کاربر از یک وب سایت و یا زمانی که به سایر اقدامات در وب می پردازد همراه است. پاپ آپ ها معمولاً در جلوی صفحه فعالی که کاربر روی آن قرار دارد، ظاهر می شوند.
Pop under
تبلیغات Pop under به آن دسته از تبلیغات گفته می شود که در زیر صفحه مرورگر فعال کاربر ظاهر میشوند و زمانی که کاربر صفحه فعال خود را می بندد، این صفحات تبلیغاتی خود را نشان می دهند
بازاریابی وایرال
بازاریابی سینه به سینه یا واویرال یکی از محبوب ترین استراتژی های بازاریابی دیجیتال در معرفی کالا های جدید به حساب می آید. این نوع بازاریابی به شکلی است که در آن مصرف کنندگان به صورت سینهبهسینه به تعریف و بازاریابی یک محصول می پردازند. این شیوه بازاریابی می تواند از طریق ارسال ایمیل، اتاق های گفت و گو انجام شود.
نمایش تبلیغات مرتبط
گاهی می توان در یک صفحه وب، تبلیغاتی را که با محتوای آن سایت همخوانی دارد، در سایت قرار داد. به عنوان مثال، فرض کنید فردی به دنبال اطلاعات در زمینه موضوع وفاداری الکترونیکی است. اگر این فرد، عبارت e-loyalty را در سایت yahoo جست و جو کند، این سایت فهرستی از سایت های مرتبط با این عبارت را به او نمایش می دهد. با این گونه راهبرد که سبب نمایش تبلیغاتی مرتبط با واژه های کلیدی تایپ شده می شود تبلیغات نمایشی می گویند.
چگونه از بازاریابی دیجیتال به بهترین شکل استفاده کنیم؟
برای اینکه بازاریابی آنلاین بهترین نتیجه را دهد، بهتر است یکسری اقدام را در کنار استراتژی های بازاریابی دیجیتال ادر نظر بگیریم نادیده گرفتن نکات ریز باعث شکست کسب و کار ما می تواند شود. پنج نکته طلایی بازاریبی آنلاین را در دادمه باهم می خوانیم.
وب سایت باید مؤثر باشد
خریداران امروزی اینترنت از وب سایت ها انتظار دارند که عملکرد فنی خوب، بارگذاری سریع صفحات، جست و جو های سریع در پایگاه داده، گرافیک های کارآمد و سایر موارد را ارائه کنند. وب سایت های کند، به دلیل درصد بالای خریداران رها کننده سایت هرگز میزان فروش بالایی نخواهند داشت.
در جالب نگه داشتن سایت بکوشید
وب سایت های بدون محتو، وبلاگ، کاربر را خسته می کنند، طراحی ایستا و ساکن، خسته کننده است. شما باید به سایت خود را زنده نگه دارید و هرچند وقت یکبار اسلاید های جدید در آن بگذارید رابط کاربری آن را بروز رسانی و روزانه وبلاگ منتشر کنید.
سودآوری را نادیده نگیرید
طبق تجربه، هر فروش جزئی باید به سود جزئی منجر شود طبق قوانین تجارت، اگر کسب و کار سودآور نباشد، هیچ فایده ای ندارد. مشکل بیش تر کسب و کار های اینترنتی این است که هنگام هنگام تلاش برای رشد به میزان سود و منافع خود توجه نمی کنند
احتمال وقوع ریسک های جدید را مدنظر قرار دهید
اینترنت ارتباط جدیدی را با مشتریان برقرار کرده و فرصتی برای توسعه بازار ارائه می کند اینترنت می تواند کسب و کار ها را در معرض ریسک زیادی قرار دهد تیم دیجیتال مارکتینگ باید این ریسک ها را پیش بینی و برای آن چاره اندیشی کند
با سرمایه های ناکافی شروع نکنید
در صورت کمبود سرمایه های کافی در ابتدای انجام یک کار بزرگ کار نتیجه نخواهد داشت اما بسیاری از مردم درمورد ایده های کاری خود آن قدر هیجان زده هستند که به هر طریق ممکن تصمیم به امتحان کردن آن می گیرند. برای مثال سایت Garden.com، نمونه ای از این مورد است این سایت فراهم کننده اطلاعات مهم و پویای باغبانی و ابزار های طراحی مناظر بود، این سایت با ارائه اطلاعات در زمینه موضاعات مختلف مربوط به باغبانی برای باغبان هایی که مایل با افزایش دانش خود در زمینه باغبانی بودند جذاب بود اما به دلیل ناتوانی شرکت در فراهم کردن سرمایه کافی این سایت شکست خورد.
جمع بندی
در این مقاله با انواع روش های بازاریابی دیجیتال آشنا شدید استفاده از هر کدام از این روش ها به شما کمک می کند تا افراد بیش تری را از برند خود آگاه کنید و آن ها را به مشتریان وفادار خود تبدیل کنید.
زمان همه گیری کرونا این بازاریابی دیجیتال بود که کسب و کار ها را از ورشکستگی نجات دارد و کسانی که فقط به روش سنتی فروش داشتن با چالش رو به رو شدن پس اگر شما کسب و کاری دارید حتما از این نوع بازاریابی استفاده کنید. شما می توانید در این زمینه از رایان استرآباد آرکا مشورت بگیرید.