هر استراتژی بازاریابی همچنین شامل یک برنامه اقدام دیجیتالی در آن است. بدون در نظر گرفتن آن، هیچ هدف بازاریابی در حال حاضر قابل اجرا نیست. هنگامی که آن را در نظر بگیرید، یک هدف بازاریابی سالم به دست می آورید که شامل دسترسی به مشتریان بالقوه جدید، حفظ مشتریان فعلی و در نتیجه، بهبود خطوط پایین و بالا است. چه آنها غول های جهانی، چه متوسط یا کوچک باشند، اکثر شرکت ها در سراسر جهان توسط بازاریابی دیجیتال مختل شده اند.
با این حال، طیف گستردهای از مسیرهای بازاریابی دیجیتالی وجود دارد که کسبوکارها برای دستیابی به اهداف خود در ارتباط با مشتریان احتمالی اجرا میکنند. برای دستیابی به این هدف، سازمان ها باید هوشمندانه بیندیشند تا با ارسال پیامی متقاعدکننده که به آنها کمک می کند تا یک استراتژی برای برآورده کردن نیازهای مشتری تعیین کنند، پایگاه خود را با مشتریان احتمالی و موجود خود لمس کنند.
استراتژی های دیجیتال مارکتینگ
با یک استراتژی بازاریابی دیجیتال موثر، می توانید در یک دوره زمانی ثابت به اهداف خود برسید. قبل از شروع آن، باید مطمئن شوید که مزایایی را که شما از طریق محصول/خدمتی ارائه میدهید که توسط مشتریان شما به خوبی دریافت میشود، به طور موثر منتقل میکند. این استراتژی باید بر برنامه های بازاریابی متمرکز باشد که به شرکت شما کمک می کند تا با گروه مشتریان هدف خود تعامل داشته باشد.
استراتژی های بازاریابی دیجیتال به شما این امکان را می دهد که روش های مختلف تعامل با مشتریان را آزمایش کنید. اگر یکی از روشها شکست خورد، میتوانید آن را تغییر دهید یا فوراً از ابزارهای مختلف استفاده کنید تا بفهمید چه چیزی کار میکند و چه چیزی خوب نیست. چیزی که مردم در نظر نمی گیرند این است که بازاریابی دیجیتال شامل روش ها و رویکردهای متفاوتی است که متفاوت هستند.
جنبه های مختلف بازاریابی دیجیتال
بازاریابی دیجیتال شامل تبلیغات آنلاین، بازاریابی ایمیلی، بهینه سازی موتورهای جستجو(SEO)، بازاریابی رسانه های اجتماعی (SMM)، بازاریابی محتوا، بازاریابی جستجوی پولی، بازاریابی تلفن همراه، مدیریت شهرت آنلاین، و بازاریابی ویدیویی و غیره است.
بهینه سازی موتور جستجو (SEO)
هدف سئو افزایش ترافیک ارگانیک به سایت کسب و کار شما است. سئو از روش های فنی و خلاقانه برای پیشرفت رتبه بندی شما و افزایش آگاهی از کسب و کار شما در اینترنت در موتورهای جستجوی مختلف مانند گوگل، یاهو و بینگ استفاده می کند. کارشناسان دیجیتال مارکتینگ از کلمات کلیدی، محتوا، بک لینک و لینک های متقابل استفاده می کنند تا سایت یک کسب و کار در موتورهای جستجو رتبه بالایی داشته باشد.
تبلیغات آنلاین
در تبلیغات آنلاین، بازاریاب دیجیتال پیشنهاد می دهد و فضاهای تبلیغاتی قابل توجهی را در سایت های شخص ثالث مانند تبلیغات نمایشی در وب سایت ها، انجمن ها و وبلاگ های مناسب خریداری می کند. آنها را می توان از طریق تصاویر، فیلم ها، بنرها، پاپ آپ ها و غیره نمایش داد. شما به کدی برای هدفگیری مجدد نیاز دارید که بهعنوان یک کوکی مخفی مرورگر درج شود تا به کسبوکارها اجازه دهد بازدیدکنندگان جدید وبسایتهایشان را دنبال کنند.
هنگامی که بازدیدکنندگانی که به وبسایت تجاری شما رفتهاند، سایتهای دیگر را مرور میکنند، میتوانید تبلیغات محصولات/خدمات خود را به نمایش بگذارید. این روشی است برای ارائه خدمات/محصولات به طور معناداری به افرادی که به خدمات/محصولاتی که یک کسب و کار ارائه می دهد علاقه نشان داده اند.
بازاریابی ایمیلی
بازاریابی ایمیلی مستلزم برقراری ارتباط با مجموعه ای از مشتریان یا مشتریان بالقوه از طریق پیام های تبلیغاتی است. این یک راه بسیار کارآمد برای ارتباط با مشتریان با پیام های شخصی سازی شده است که نیازهای آنها را هدف قرار می دهد.
مدیریت شهرت آنلاین
با استفاده از مدیریت شهرت آنلاین، بازاریابان بر جمع آوری نظرات آنلاین مطلوب و تبلیغ آنها تمرکز می کنند. بررسی هایی که خدمات/کالاهای یک شرکت را تحسین می کنند باعث می شود سایر مشتریان از وب سایت شما بازدید کنند. وبسایتهایی که این بررسیها را منتشر میکنند، تبلیغات محلی ارائه میدهند که کسبوکار شما میتواند با تبلیغات در نمایههای رقبایتان از آن استفاده کند.
بازاریابی رسانه های اجتماعی (SMM)
SMM یکی دیگر از اجزای مهم تشکیل دهنده بازاریابی دیجیتال است. بازاریابان دیجیتال از کانال های رسانه های اجتماعی محبوب مانند فیس بوک، یوتیوب، لینکدین، توییتر و اینستاگرام و غیره استفاده می کنند. آنها از راه های پولی برای ارتباط با مشتریان بالقوه با استفاده از فعالیت های ارگانیک همراه با تبلیغات یا کمپین های تبلیغاتی حمایت شده در این کانال ها برای دستیابی به مخاطبان گسترده تر استفاده می کنند.
بازاریابی محتوا
بازاریابی محتوا شامل انتشار محتوای آنلاین با کیفیت بالا در مورد یک کسب و کار است تا مخاطبان هدف خود را در مورد مسائل مکرری که احتمالاً با آنها مواجه می شوند، آگاه کند، علاوه بر کاغذهای سفید، وبلاگ ها، مطالعات موردی و موارد دیگر. این برای به دست آوردن مشتریان بیشتر هم به صورت ارگانیک و هم از طریق طرح های پولی استفاده می شود.
بازاریابی جستجوی پولی
از طریق بازاریابی جستجوی پولی، سازمانها میتوانند دید آنلاین خود را هنگامی که به شرکتها اجازه میدهند برای کلمات کلیدی برجسته پیشنهاد بدهند و فضای تبلیغاتی را در بخش نتایج موتورهای جستجوی محبوب بخرند، بهبود ببخشند. فقط کاربرانی که به شدت برای کلمات کلیدی حمایت شده جستجو می کنند می توانند آنها را ببینند.
بازاریابی موبایلی
بازاریابی موبایلی محصولات/خدمات را به طور خاص از طریق انواع دستگاه های تلفن همراه ترویج می کند. تبلیغات را می توان از طریق پیامک منتشر کرد یا برای جستجوی کلمات کلیدی تبلیغ کرد.
بازاریابی ویدیویی
با استفاده از بازاریابی ویدئویی، کسبوکارها میتوانند به شیوهای که از نظر بصری جذابتر و مشارکتکنندهتر باشد، با مشتریان ارتباط برقرار کنند. این به آنها اجازه می دهد تا خدمات یا محصولات، رویدادهای قابل توجه و اطلاعیه های مهم را پخش کنند.
با استفاده از این مؤلفههای حیاتی بازاریابی دیجیتال، کسبوکارها اکنون میتوانند به مشتریان احتمالی در هر نقطه از جهان دسترسی پیدا کنند، که غیرممکن بود.