اهمیت استفاده از کلمات کلیدی طولانی (Long Tail Keywords)

استفاده از کلمات کلیدی طولانی

پیدا کردن کلمات کلیدی طولانی (Long Tail Keywords) و لزوم استفاده از آن ها

امروزه هر کسب و کاری که در بستر اینترنت فعالیت دارد، می کوشد که وب سایت و صفحات وب خود را در رتبه بندی بالا در نتایج جستجو بیاورد. به دلیل رقابت شدیدی که وجود دارد دست یافتن به یک جایگاه ایده آل با استفاده از یک کلمه ساده امری بسیار سخت است و باید با تکنیک های روز آشنا باشید. به همین علت پیشنهاد می گردد که از عبارت های طولانی برای کلمات کلیدی استفاده کنید. به این عبارت های طولانی و خاص لانگ تیل کیورد (long tail keywords) گفته می شود.

افرادی که در حوزه تولید محتوا فعالیت می کنند بر این باورند که کلمات کلیدی طولانی را به راحتی می توان رتبه بندی کرد. در این مقاله به مفهوم و اهمیت استفاده از لانگ تیل کیورد می پردازیم.

لانگ تیل کیورد (Long Tail Keywords) چیست؟

لانگ تیل کیوردها اغلب شامل سوال کوتاه، عبارات و جمله  هستند که بیشتر از سه کلمه نمی باشند. این عبارات باعث می شود ترافیک بالایی به سمت وب سایت شما روانه شود. لازم است بدانید که هر عبارت جستجوی طولانی را نمی توان کلمه کلیدی دم دراز برشمرد.

کلمات کلیدی طولانی از اهمیت بالایی برخوردار است، زیرا مخاطبین با جستجوی آن به صفحه هدف خود خواهند رسید و تبدیل به مشتریان بالفعل می شوند. نکته قابل توجه ای که وجود دارد در موتورهای جستجو لانک تیل کیوردها 92درصد از لغات کلیدی تایپ شده را شامل می شوند. به همین دلیل است که باعث کسب رتبه بالاتری می شوند.

چرا باید بر روی کلمات کلیدی دم دراز (Long Tail Keywords) تمرکز کنیم؟

در دنیای دجیتال امروز باید فعالیت رقابتی داشته باشید. باید راه هایی را بیابید که بتوانید رقبای خود را کنار بزنید. لانگ تیل کیورد شما را می تواند در یک رقابت سالم کمک کند. رقابت در در کلمات کلیدی طولانی نسبت به سایر کم تر است. اگر کلمه کلیدی دم دراز مناسبی انتخاب کنید می توانید پیروز میدان باشید و به چشم مخاطبین بیایید. شما با این کار می توانید میان بر بزنید و مخاطبین خود را مستقیما به سمت محصول و یا خدمت خود روانه کنید.

چگونه کلمات کلیدی لانگ تیل مناسب پیدا کنیم؟

برای یافتن کلمات کلیدی لانگ تیل راه های مختلفی وجود دارد. تعدادی از آن ها آن طور که باید جذاب نیستند. برخی از آن ها نامتعارف و تعدادی از آن ها ممکن است اشتباه و گیج کننده باشد.

از Google Autosuggest استفاده نکنید!

ممکن است کارشناسان سئو به شما پیشنهاد کنند که با وارد کردن کلمه کلیدی دلخواه از Google Autosuggest تهیه کنید. شما باید محتاطانه عمل کنید زیرا این روش ساده مناسب نمی باشد. زیرا این ابزار برای دسترسی سریع به درخواست های جستجوی محبوب طراحی شده و استراتژی درستی برای یافتن کلمات کلیدی طولانی ارائه نمی کند. به بیان دیگر Google Autosuggest به شما بیش ‌تر درخواست‌های جستجوی محبوب را ارائه می‌دهد تا لانگ تیل کیوردهایی که به کارتان بیاید!

از Ahrefs’ Keywords Explorer استفاده کنید!

کافیست هر کلمه‌ای را که موضوع مورد نظر ‌شما را مشخص می‌کند در بخش Keyword Explorer جستجو کنید و از فیلتر حجم جستجو برای مشاهده فوری هزاران کلمه کلیدی طولانی استفاده کنید. اگر وبسایت نوپایی دارد که قدرت دامنه (اتوریتی) پایینی دارد به شما توصیه می‌کنیم که حتما از فیلتر KD برای یافتن کلماتی با کم‌ترین رقابت استفاده کنید. هم‌چنین به شما توصیه می‌کنیم حتما از گزینه «سوالات» استفاده کنید. این گزینه برخی از سوالاتی را که ممکن است جستجو شوند به شما نشان خواهد داد.

ببینید که رقبای شما با کدام کلمات کلیدی رتبه‌بندی بالایی کسب می‌کنند!

یک منبع عالی بررسی کلمات کلیدی لانگ تیل رقبای شماست. ابزار Ahrefs به شما کمک می کند که متوجه شوید رقبای شما با چه کلمه کلیدی دم درازی رتبه کسب کرده اند. شما باید کلمات کلیدی سایت های رقبای خود تحلیل کنید و ایده ای جدید برای نوشتن لانگ تیل کیورد بدست بیاورید.

از Reddit، Quora و انجمن‌های تخصصی غافل نشوید!

اغلب زمانی که گوگل پاسخ مناسبی برای سوالات مردم پیدا نمی کند، آن ها به سوی Quora و Reddit برای جستجوی سوال خود می روند. اگر به مطالعه تاپیک‌های این انجمن‌ها بپردازید، در می یابید که می توانید سرنخ های مفیدی برای طراحی لانگ تیل کیورد پیدا کنید.

مشکلی که وجود دارد ممکن است مطالعه و استخراج کلمات کلیدی دم دراز از این طریق کمی خسته کننده باشد. و شما باید برای افزایش سرعت در آن، هم‌چنان از ابزارهای مرورگری که در قسمت قبلی به آن اشاره کردیم می توانید استفاده کنید.

سخن اخر

لانگ تیل کیوردها یک روش مرسوم برای کسب رتبه وب سایت در موتورهای جستجو است. استفاده از کلمه کلیدی دم دراز مناسب باعث می شود جامعه مخاطب به شکل هدفمندتری به سمت وب سایت شما هدایت شوند. در صورت استفاده نکردن از کلمات کلیدی دم دراز امکان این که سایت شما به پای کلمات کلیدی بسوزد وجود دارد. استفاده از کلمات کلیدی دم دراز باعث می شود که خدمات و محصولات شما  را به طور اختصاصی به مخاطبین بشناساند. هم چنین راهی برای قرارگیری سایت شما در صفحه اول جستجو می باشد.

مریم مقدس زاده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *