اهمیت لوگو در کسب و کار شما

لوگو در کسب و کار

طراحی لوگو مناسب، ایده ال و منحصر به فرد برای کسب و کار شما امری مهم و حیاتی است.

برخی از لوگو ها نشان دهنده نمادی قدرتمند هستند که به راحتی در ذهن افراد باقی می مانند. به عنوان مثال، کمان های طلایی در لوگوی McDonalds  به گونه ای طراحی شده که در خاطر افراد می ماند.

داشتن یک لوگو حرفه ای که به خوبی طراحی شده، سبب ایجاد اعتماد می شود. در حقیقت اگر گسب و کار شما یک لوگو مشخص داشته باشد، احتمال بیشتری وجود دارد که مشتریان بالقوه با شما کار کنند. زیرا در بین افراد حس اعتماد بوجود می آید.

به عنوان صاحب یک کسب و کار پس از تعیین اهداف و طراحی سایت خود نیاز به یک نشان مخصوص برای وب سایت خود خواهید داشت. پس لازم است که در طراحی سایت خود از لوگو شرکتتان استفاده نمایید. تنها لوگو هایی به خاطر سپرده می شوند که طراحی خلاقانه ای داشته باشند، خلاقیت در طراحی لوگو سبب می شود تا کاربر با دیدن آن به یاد خدمات و محصولات وب سایت شما بیفتد. لوگو نقش مهمی در هویت بصری برند سازی دارد. در واقع لوگوی سایت بخش مهمی از تجارت و طراحی سایت شما محسوب می شود.

در این مقاله به بررسی اهمیت لوگو در طراحی سایت خواهیم پرداخت.

لوگو اهمیت دارد زیرا:

لوگو (logo) نشان دهنده هویت اصلی بیزینس شما می باشد و در طراحی سایت بهتر است در بالای وب سایت سمت راست قرار گیرد. لوگو به شما کمک می کند تا مشتریان، برند شما را به آسانی شناسایی و به آن اعتماد کنند. پس در انتخاب آن برای وب سایت تجاری خود باید نهایت دقت را به کار بگیرید. با کمی فکر خلاقانه می توانید لوگویی طراحی کنید که تأثیر مثبتی بر کسب و کار شما بگذارد.

از جمله نکاتی که در انتخاب بهترین لوگو برای یک وب سایت تجاری اهمیت دارد، عبارتند از:

بررسی کار های رقبای خود

بهترین روش این است که ابتدا کار های دیگر رقبا را بررسی کنید تا ببینید که رقبای شما چه نوع لوگویی برای کسب و کارشان انتخاب کرده اند. نتایج واضحی در مورد لوگوی کسب و کارهای آن ها به دست آورید و از لوگوهای رقبا ایده بگیرید.

سادگی

سعی کنید در طراحی سایت خود از یک لوگو ساده استفاده نمایید. لوگو ساده مخاطبان بیشتری جذب می کند. به لوگوی مطرح ترین کمپانی ها از جمله Facebook  ،Nike ،Apple و instagram دقت کنید. همه این لوگو به طور ساده و قابل فهم طراحی شده اند. هر چه لوگوی شما ساده تر باشد به خاطر سپردن آن راحت تر است و پیام حیطه کاری به مخاطب آسان تر منتقل می شود.

لوگو انتقال دهنده پیام شما است

لوگو نوع کسب و کار شما را نمایش می دهد، قبل از آغاز طراحی لوگو، یک جمله کوتاهی که کسب و کار شما را توصیف می کند در نظر داشته باشید و سپس لوگو را با توجه به آن پیام، طراحی کنید. از این طریق مخاطبین راحتتر می توانند پیام کسب و کار شما را با دیدن لوگو درک کنند.

انتخاب رنگ مناسب در طراحی لوگو

انتخاب رنگ صحیح در طراحی یک لوگو یک اصل مهم می باشد. انتخاب رنگ مناسب می تواند انتقال پیام لوگوی را آسان تر کند. بهتر است از رنگ های چندگانه یا رنگارنگ در طراحی لوگو خوداری کنید مگر اینکه خیلی ضروری باشد. انتخاب رنگ ها در رنج بین 1 تا 3 معقول است. در طراحی سایت به ترکیب رنگی لوگو و پس زمینه سایت دقت داشته باشید تا لوگوی طراحی شده با طراحی وب سایت شما همخوانی داشته باشد.

برای طراحی لوگو از کارشناس گرافیک استفاده کنید

هیچ وقت سعی نکنید که لوگو کسب و کارتان را خودتان طراحی کنید مگر اینکه شما طراح حرفه ای گرافیک باشید. خوب است کسی را استخدام کنید که ذهن خلاقی داشته باشد و برای طراحی لوگو ایده مناسبی به شما ارائه نماید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *