برای بهینه سازی URL مناسب چه باید کرد؟

بهینه سازی URL

یکی از مهم ترین مؤلفه های سئو و بهینه سازی وب سایت، بهینه سازی URL می باشد؛ در برخی از وب سایت ها به علت مناسب نبودن URL ها سئوی وب سایت با مشکل مواجه می شود. پس لازم است ابتدا بدانید که این آدرس ها برای سئو سایت بسیار مهم هستند سپس آن ها را به صورت اصولی و بهینه ایجاد کنید. در زیر به دستور العمل هایی برای ایجاد بهینه سازی URL مناسب که هم برای کاربران و هم برای خزنده گوگل جذاب باشد، خواهیم پرداخت.

URL باید ساده نوشته شود

ساختار URL باید ساده و روان باشد؛ و محتوای داخل صفحه را به گونه ای شرح دهد، بطوریکه هم ربات و هم افراد برداشت یکسانی داشته باشد. سعی نمایید تا در آدرس این صفحه به جای اعداد از حروف و کلمات استفاده کنید. برای مثال از برند خود و یا نام محصول خود در ساختار URL استفاده کنید. طراحی URL باید به شکلی باشد که بتوانید تنها از روی آن محتوای داخل صفحه را به درستی پیش بینی کنید.

 URL را مختصر و کوتاه بنویسید.

به منظور بهینه سازی URL از کلمات و عبارت های مختصر و کوتاه استفاده کنید. به گفته گوگلURL های پیچیده با پارامترهای گوناگون برای ربات های گوگل مشکل ایجاد می کند. زیرا باعث تولید تعداد زیادی URL غیر ضروری می شود. ساده بودن و کوتاه بودنURL به راحتی به حفظ و اشتراک گذاری آن کمک می کند پس لازم است برای بهبود سئو و بهینه سازی URL از تعداد کاراکتر کمتر استفاده کنیم.

از URL های استاتیک استفاده کنید

در تولید URL های داینامیک که به وسیله سیستم های مدیریت محتوا ایجاد می شوند، کاراکترهایی مانند علامت سوال (؟)، علامت جمع یا (+) یا مساوی (=) ایجاد می شود؛ پس بهتر است که از آنها استفاده نکنید.

پس عاقلانه تر است که برای رفع این مشکل ازURL های استاتیک استفاده شود که این اجازه را می دهند تا ساختار لینک خود را بهینه سازی و استاندارد کنیم.

url

در URL از کلمات کلیدی استفاده کنید

اگر تمایل دارید وب سایت شما در موتورهای جستجو مانند گوگل از رتبه خوبی برخوردار شود خوب است که در URL های صفحات خود از کلمه کلیدی مختص به همان صفحه استفاده کنید. بهترین کلمات کلیدی آنهایی هستند که به صفحه شما مرتبط باشند. از کلمات کلیدی زیاد و گمراه کننده استفاده نکنید چون باعث می شود ترافیک اصلی وب سایت شما افت زیادی داشته باشد، همچنین کلمه کلیدی را فقط به محتوای صفحه وابسته نکنید زیرا باعث پایین آمدن رنکینگ صفحه می شود.

در URL از کلمات حروف کوچک استفاده کنید

شما می توانید در هر آدرسی هم از کلمات بزرگ و هم از کلمات کوچک استفاده کنید اما URL ها به حروف کلمات بزرگ و کوچک حساس هستند و استفاده از کلمات بزرگ ممکن است مشکلی ایجاد کند. اصولا کاربران وقتی می خواهند آدرس صفحات و ایمیل خود را وارد کنند، از کلمات با حروف کوچک استفاده می کنند. پس بهتر است که در ساختار URL از کلمات با جروف کوچک استفاده شود.

همچنین لازم است از قانون 301 استفاده کنید تا آدرس وارد شده ای که به اشتباه با حروف بزرگ وارد شده را به صورت اتوماتیک با حروف کوچک ریدایرکت کند و شما را به آدرس درست هدایت نماید.

استفاده از خط فاصله در URL

گوگل پیشنهاد می دهد اگر از عباراتی که شامل چند کلمه گوناگون می باشد استفاده می کنید، لازم است که آنها را با استفاده از خط فاصله (-) از یکدیگر جداسازی کنید. به عنوان مثال به جای webdesign از web-design استفاده کنید. هر چند استفاده از کلمات به هم چسبیده مشکلی ایجاد نمی کند ولی بهتر است که به توصیه گوگل کلمات از طریق خط فاصله از هم تفکیک شوند تا پردازش آن برای کاربران و کرولرها راحت تر باشد.

موارد ذکر شده در این مقاله نکاتی بود تا بتوانید URL صفحات خود را به شکل اصولی و مناسب بنویسید چون URL یک ساختار جهانی است پس باید به صورت یکسان و مشخصی نوشته شود. یعنی از نکاتی یکسان برای نوشتن آن استفاده شود تا همهURL ها شکلی واحد و منظم پیدا کنند. داشتن تناقص و تفاوت در ایجاد آن سبب بوجود آمدن به هم ریختگی و اغتشاش در ذهن کاربران می شود؛ پس با رعایت و حفظ شیوه های بهینه سازیURL ، می توانید سئوی اصولی و مناسبی داشته باشید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *