برندسازی شخصی چیست؟

برندسازی

برندسازی شخصی یک استراتژی بازاریابی است که افراد خودشان را بر اساس حرفه‌ای که دارند به عنوان برند معرفی می‌کنند. این کار شامل گستره ای از فعالیت‌ها مانند ایجاد صفحه شخصی در شبکه‌های اجتماعی، وبلاگ یا سوشال مدیاهای دیگر است.

برند شخصی می‌تواند ارزش و اعتبار زیادی را برای زندگی افراد ایجاد کند. این فرایند به افراد امکان می‌دهد که بهترین عملکرد خود را به نمایش بگذارند، این کار از طریق شناسایی نقاط ضعف و قوت خود شخص انجام می شود. در ضمن برندینگ می‌تواند بستری برای افراد فراهم کند که خلاقیت و توانایی‌های خود را به اثبات برسانند، ارزش‌های خود را از طریق عملکردی که دارند نمایش دهند، جایگاه خود را محکم‌تر کنید و ارزش‌های خود را از این طریق انتقال دهند.

اهمیت داشتن نام تجاری شخصی در فروش

بر اساس گزارشات انجام شده حدود ۳۳ درصد از خریداران به پیام‌هایی که از طرف شرکت‌ها ارسال می‌شود، اعتماد می‌کنند، درحالی‌که نزدیک به ۹۰ درصد آنها به توصیه‌های افرادی که می‌شناسند اعتماد دارند. این موضوع ثابت می‌کند که یک شخص معتبر در خصوص یک محصول صحبت کند، بسیار کارآمدتر از آن است که خود شرکت صاحب محصول در خصوص محصولش صحبت کند.

برای برندینگ شخصی چگونه شروع کنیم؟

برندینگ شخصی در دنیای امروز امری الزامی و اصلی برای موفقیت افراد است، چه این افراد مدیر باشند یا کارفرما، کارآفرین یا هر کسی که قصد راه‌اندازی یک بیزینس را دارد.

داشتن یک برند شخصی قوی و قدرتمند می‌تواند به شناسایی نقاط قوت افراد و از بین بردن نقاط ضعف آنها کمک نماید و از همه مهم‌تر در جذب فرصت‌های جدید برای این افراد نقش مهمی داشته باشد.

ایجاد یک برند شخصی برای اکثر افراد کار آسانی به نظر می‌رسد، اما در این باره نکات ظریفی وجود دارد که توجه نکردن به آنها می‌تواند تمامی تلاش‌ها در راستای ساختن یک برند شخصی را از بین ببرد. پس لازم است برای برند سازی شخصی صبر و حوصله داشته باشید.

برندسازی شخصی چیست

1-  از هدف و مقصدتان درک روشنی داشته باشید

نقطه تمرکز یک برند شخصی را مشخص کنید. در زمانی که فردی در حال ساختن برند شخصی مختص به خود است بسیار ضروری و حیاتی است که بداند با چه هدفی در حال ساختن برند است.

اولین سوالاتی که هر فردی در زمان ایجاد برند شخصی باید از خودش بپرسد، اهدافی است که می‌خواهد به آن دست یابد. هدف ممکن است هر چیزی باشد، از به اشتراک‌گذاری دانش گرفته تا بازاریابی برای استارت‌آپ. پس سعی کنید هدفتان را اول از همه مشخص کنید.

خلاصه اینکه، حیاتی‌ترین نکته در حین ساختن یک برند مشخص بودن هدف است.

2- خودداری از تبلیغات بیش از جد

تبلیغات بیش از حد ممکن است عاملی در مقابل برندسازی شخصی قلمداد شود. همیشه این موضوع را در نظر داشته باشید که برندسازی شخصی به معنی تبلیغ شخصی نیست. تبلیغ بیش از حد منجر به از دست دادن حجم بالایی از مخاطبان خواهد شد. مخاطبان با دیدن صفحه ای با تبلیغات زیاد دیگر به صفحه شما باز نمی گردند.

3- افزایش مهارت‌هایتان در شبکه های اجتماعی‌

عادت‌ها و فعالیت ضعیف در شبکه‌های اجتماعی باعث ضرر و خسارت می شود زیرا این ابزار نقش مهمی را برند سازی افراد ایفا می کند. این نکته برای افرادی که سعی دارد خود را به عنوان رهبر و تاثیرگذار حوزه خود معرفی کنند به مراتب مهم‌تر است.

4- توجه به شبکه‌ها و رسانه‌های آفلاین

این روزها حضور فعال در شبکه‌های اجتماعی و تأثیر آن غیر قابل انکار است. زمانی که ما به اکثر اینفلونسرهای فضای مجازی نگاهی اندازیم، بیشتر شهرت و اعتبار آنها به ثبات و جایگاه شان در شبکه‌های اجتماعی مربوط است.

ولی با این اوضاع غفلت از شبکه‌ها و رسانه‌های سنتی یک اشتباه بزرگ است، چرا که هنوز هم ارتباط رو در رو می‌تواند ارزش‌ها و فرصت‌های زیادی را برای برندتان به وجود آورد. روابطی که به صورت آفلاین ایجاد می شوند دوام و بقای بیشتری نسبت به روابط آنلاین دارند. رویدادها و سمینارها، کنفرانس‌ها از جمله راه‌هایی هستند که افراد از طریق آنها می‌توانند برندشان و ارزش و جایگاه آن را نشان داده و ثبت کنند.

5- صداقت و استمرار در کار

در آخر مهم‌ترین چیزی که باید به یاد داشته باشید این است که به قول ها و وعده‌هایتان عمل کنید. این امر حیاتی تاثیر زیادی در تعداد فالوورهایی که شخص جمع‌آوری می‌کند، داشته باشد. زمانی که فردی یک سری توقعات و انتظارات را ایجاد می‌کند، برآورده‌سازی همه این وعده‌ها توسط برند شخصی صروری می باشد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *