مراحل بهینه سازی ساختار کلی وب سایت:
-
ابتدا ساختار سایت خود را برنامه ریزی کنید
-
به سلسله مراتب اطلاعات فکر کنید
-
از سلسله مراتب عنوان استفاده کنید
-
URL ها را در نوار پیمایش خود در اولویت قرار دهید
-
یک قانون حداکثر 3 کلیک داشته باشید
-
نمایش آرد سوخاری
-
پیوند به صفحات مربوطه
-
از ستون و مدل خوشه استفاده کنید
-
نشانه گذاری طرحواره را اضافه کنید
-
دسته های والدین را اختصاص دهید
-
دسته بندی محصولات با هدف جستجو
-
یک دسته در هر پست وبلاگ
-
صفحات یک مورد را حذف کنید
-
ساختار URL طبقه بندی شده
-
نقشه سایت ایجاد کنید
-
محتوای قدیمی را حذف کنید
-
کلمات کلیدی مشابه را در یک صفحه گروه بندی کنید
-
ساختار سایت رقیب خود را بررسی کنید
-
از برچسب های کانونی استفاده کنید
-
برای افراد بهینه سازی کنید، نه ربات ها
-
آن را ساده نگه دارید
با داشبورد بهبود موقعیت جستجوی Google شما به سئو خود توجه کنید.
شما قادر خواهید بود مهمترین KPI های خود را همه در یک مکان مشاهده کنید و تأثیر تغییرات در ساختار وب سایت خود را روی آنها مشاهده کنید.
-
ابتدا ساختار سایت خود را برنامه ریزی کنید
وب سایت ها همیشه در حال پیشرفت هستند و همیشه محتوای جدیدی اضافه می شود.
بهتر است در ابتدا قبل از شروع ساختمان سایت خود برای ساخت یک سایت جدید و یا بازسازی یک سایت قدیمی، فکری برای ساختار آن بکنید. این کارهم باعث صرفه جویی در وقت می شود و هم باعث اطمینان می شود که چیزی از دست نرفته و همه چیز به درستی تنظیم شده است.
می توانید این کار را با استفاده از قلم و کاغذ یا ابزار آنلاین مانند GlooMaps انجام دهید.
-
در مورد سلسله مراتب اطلاعات فکر کنید
تیفانی کالوس دیجیتال 22 می گوید: ساختار هرم وارونه، مرسوم ترین ساختار وب سایت می باشد.
صفحه اصلی در بالا قرار دارد و در زیر، تعداد انگشت شماری از صفحات خدمات سطح بالا قرار دارد که صفحات دیگری برای ارائه جزئیات بیشتر در زیر آن قرار دارد.
“به عنوان مثال: صفحه اصلی> خدمات بازاریابی دیجیتال> SEO / PPC / رسانه های اجتماعی و غیره”
می توان برای فهمیدن و درک کردن اهمیت یک صفحه، از موتورهای جستجوگرسلسله مراتب یک وب سایت استفاده کرد. همچنین کاربرانی که می خواهند مسیر خوبی برای خود در محدوده وب سایت پیدا کنند، می توانند از سلسله مراتب معقول استفاده کنند.
سلسله مراتب پیاده سازی های سوخاری را آسان ترمی کند و برای سئو نیز مفید می باشد.
Ryan Guina از Little King Media توضیح می دهد: ” درصورتی که صفحه اصلی شما نوک هرم باشد، ساختار سایت شما مانند یک هرم یا یک نمودار سازمانی به نظر می رسد و این یک حالت ایده آل می باشد و با توجه به ساختار محتوای شما، به تدریج گسترش می یابد.”
LetMeBank‘s Morgan Taylor خلاصه می کند: “برای بهبود بخشیدن به ساختار وب سایت خود برای سئو، باید در مورد سلسله مراتب اهمیت برای هر قطعه از وب سایت خود تصمیم بگیرید و اینکه هر صفحه باید، به ترتیب اهمیت خود درج شود.”
وی افزود: “در میان هر یک از این صفحات اصلی، فرعی ها باید به همان شیوه سفارش داده شوند. هدف شما این است که وب سایت خود را به نقشه ای با مسیری کاملاً مشخص تبدیل کنید که بازدید کنندگان شما را به سمت هدف اصلی هدایت کند. ”
-
از سلسله مراتب عنوان استفاده کنید
سلسله مراتب وب سایت خود را برنامه ریزی کرده اید.
اما این فقط کل سایت شما نیست که باید در مورد آن فکر کنید. دوریان ریوز SH1FT توصیه می کند که H1 ، H2 را بهینه کنید.پس از ابزارهایی مثل Serpstat ، SEMrush یا Ahref برای اضافه کردن بهترین کلمات کلیدی ممکن برای تجارت خود استفاده کنید.
ریوز می افزاید: “همچنین می توانید از ابزارهایی مانند Yoast SEO در وردپرس استفاده کنید تا مطمئن شوید تمام صفحات شما از نظر SEO دوستانه هستند”.
(شاید به همین دلیل است که WordPress به یکی از بهترین CMS ها برای ایجاد یک ساختار سایت دوستانه برای SEO رأی داده شده است.)
جسیکا روآن زنبوردار موافق است: “توجه جدی به سلسله مراتب برچسب های شما بسیارحائزاهمیت است. مطمئن باشید که از H1 برای عنوان استفاده می کنید و سپس سراغ H2 و H3 بروید. برخی ممکن است تمایل به انتخاب برچسب برای اندازه متن داشته باشند، اما این یک اشتباه بزرگ است که هنگام جستجوگرها وجود دارد. ”
-
URL ها را در نوار پیمایش خود در اولویت قرار دهید
متیو ادگار توضیح می دهد: “بیشتر اوقات ناوبری یک وب سایت با صفحات غیرضروری که به هیچ مقصدی سرویس نمی دهند پر می شود – صفحات ترافیکی نیستند، بازدید کننده را جذب نمی کنند و تبدیل نمی شوند.”
“از آنجا که این صفحات را از وب سایت خود حذف می کنید، تقریباً همیشه وب سایت برای استفاده آسان تر می شود و باعث افزایش تبدیل و تعامل می شود. همچنین به صفحات باقی مانده در وب سایت کمک می کند تا نتایج جستجوی بهتر را کسب کنند زیرا ربات های Google قادرند راحت تر از طریق وب سایت خزیده شوند. ”
نیکی کوربت دقیق می افزاید: “اگر وبلاگ شما مخزنی از اطلاعات است، طرفداران شما برای یافتن آن نیازی به کاوش ندارند.
آن را در ناوبری برتر نگه دارید، و مطمئناً ترافیک بیشتری خواهید گرفت. ”
به همین دلیل است که بیش از نیمی از کارشناسان ما استفاده از زیر پوشه را برای وبلاگ خود به جای زیر دامنه توصیه می کنند.
orbett ادامه می دهد: “مردم زمانی برای شکار در سایت شما ندارند. آنها را به مسیری که مورد دلخواه خود می باشد، هدایت کنید و آن را آسان و سرگرم کننده در طول مسیر قرار دهید. ”
دیوید لاوین از بازاریابی RocLogic موافق است: “برای منوی ناوبری خود، اضافه کردن یا حذف لینک ها را برای تمرکز روی مهم ترین صفحات خود در نظر بگیرید .
به همین دلیل ایزابل دروری از Ricemedia’s توصیه می کند که “از صفحه هدایت خود به صفحه اصلی، درآمد یا استعلام پیوند دهید و برای اشاره به صفحات عمیق تراز لینک های داخلی استفاده کنید. به خصوص برای سایت های بزرگ، این کار تضمین می کند که مهمترین صفحات به طور مرتب در حال خزیدن هستند. ”
به دلیل پیوند طبیعی از سایر صفحات سایت شما، شاهد قدرتمندترین صفحات شما خواهیم بود. بنابراین هنگامی که جستجوی کلمه کلیدی خود را به روز کردید، باید دنبال این باشید که کدام صفحات در حال ترافیک هستند، که می توانند از طریق ناوبری سایت خود، به طور کامل بهینه سازی شوند و از بین بروند.
مک کال ربیسون همچنین توصیه می کند “در صورتی که چیز ضروری در ناوبری اصلی خود ندارید آن را حذف کنید.”
Google دوست ندارد ساختار اصلی سایت ما را در حال آشفتگی ببیند. بنابراین، هنگامی که شما یک معماری وب سایت دوستانه SEO را ایجاد می کنید، واقعاً به این فکر کنید که ناوبری اصلی شما باید شامل چه مواردی باشد و چه چیزی لازم نیست، بنابراین نیازی نیست که مانند آنچه بعداً انجام دادیم، به تیرگی برخورد کنید.
بن کوک از رسانه های اجتماعی JC نتیجه می گیرد: “برای داشتن یک ساختار عالی، همه چیز مربوط به اولویت بندی است وهمچنین اهمیت صفحات کلیدی و مطالب در سایت شما بالا می رود.”
آیتم های اصلی مِنو درموتورهای جستجو دارای اولویت می باشند، بنابراین رها شدن از گزینه هایی که در صفحه رتبه بندی نیستند یا برای سفر کاربر اساسی است، روشی ساده و مؤثر برای دادن قدرت بیشتر به صفحاتی است که در واقع می خواهید آنها را رتبه بندی کنید.
-
حداکثر 3 کلیک از صفحه اصلی
کالین موسیر از JSL بازاریابی و طراحی وب می گوید: “یک نکته عالی برای کمک به بهینه سازی ساختار سئو وب سایت، استفاده از پیوند داخلی مناسب است.” “ارتباط داخلی به اتصال وب سایت شما کمک می کند و باعث می شود کاربران به درستی در وب سایت شما حرکت کنند.”
“اگر شما به سایت خود پیوند می دهید و کلیک های زیادی از صفحه اصلی برای رسیدن به یک زیر صفحه طول می کشد، این می تواند تأثیر منفی واقعی بر روی تجربه کاربر و سئو داشته باشد.”
الكساندر كسلر در inSegment توضیح می دهد: “ایجاد ساختار سایت با عمق خزنده زیاد بیش از 3 کلیک از صفحه اصلی، بر تلاش هایی که برای بهینه سازی صورت می گیرد، تأثیر منفی می گذارد، زیرا دسترسی کاربران و خزندگان موتور جستجو را دشوارتر می کند تا رسیدن به صفحات دفن شده بیش از حد در وب سایت عمیق شود. ”
Farasat Khan از IsItWP این مسئله را به مرحله اجرا می گذارد: “شما دارای 100 پست در هر گروه می باشید و وب سایت شما 10 قطعه در هر صفحه را نشان می دهد و سپس صفحه بندی؛ خزنده برای یافتن اولین پست در بین این 1000 ارسال، باید 100 صفحه را در عمق خزنده کند. ”
از آنجا که یک خزنده دار میلیاردها صفحه برای خزیدن دارد، آنقدرعمیق نخواهد بود. بنابراین بسیار مهم است که صفحات پول خود را نزدیک به صفحه اصلی خود نگه دارید.
-
نمایش خرده نان
Breadcrumbs منوهای ناوبری کوتاه هستند، که معمولاً در صفحات دورتر از صفحه اصلی نشان داده می شوند و به کاربر کمک می کند تا سایت شما را پیدا کند.
آدام هامنتستال از پیشنهادهای بهتر می گوید: “نکته من این است که همیشه از خرده نان ها به عنوان نوعی ناوبری استفاده کنید.”
این امر نه تنها باعث منظم تر و تمیزتر شدن ساختار سئو شما می شود، بلکه شما را مجبور می کند هنگام ساخت سایت خود، منطقی فکر کنید.
تیم های توسعه و بازاریابی شما باعث ساخت منطقی سایت می شوند و در هنگام ساختن وب سایت ساختار منظمی ایجاد می کنند و باعث می شود که از نظر خزیدن برای SEO بسیار بهتر باشد.
Hempenstall می گوید: “سرانجام، این یک تماس UX خوب است که پیدا کردن اطلاعات مورد نظر برای بازدید کنندگان را آسان می کند.”
به همین دلیل است که Beaconstac‘s Sneh Choudhary توصیه می کند: “علاوه بر این، از آرد سوخاری نیز استفاده کنید تا به خزندگان گوگل کمک کند و از این طریق بهتر به سایت بپردازند در نتیجه به تبع آن نقشه های سایت را در SERP نمایش دهند.”
-
پیوند به صفحات دیگر مرتبط در سایت خود
بن بور می گوید: “فراموش نکنید که یک استراتژی پیوند داخلی ایجاد کنید، زیرا برای تاثیرگذاری بر روی رتبه سئو، صفحات وب سایت شما دارای قدرت قابل توجهی می باشد.”
“شما می خواهید جریان” رتبه صفحه “را از طریق سایت خود، از جمله متن لنگر مورد استفاده برای پیوند به هر صفحه، نقشه برداری کنید که می تواند کاملاً پرخاشگرانه و بدون ایجاد مجازات Google باشد. بخشی از این فرایند پیوند، بین صفحاتی است که از نظر موضعی شبیه بهم هستند. ”
Carew ادامه می دهد: “اگر سایتی بزرگتر دارید، می توانید بخشی از این استراتژی را برای” دیوار کشیدن “مناطق سایت خود به وسیله یک موضوع در نظر بگیرید و فقط بین آنها ارتباط برقرار کنید.”
8- از روش ستون و خوشه استفاده کنید
هنگامی که وب سایت خود را می سازید. متیو پرنیک از 420interactive توصیه می کند که “هنگامی که وب سایت خود را می سازید، اطمینان حاصل کنید که صفحات پول یا صفحاتی را که می خواهید برای کلمات کلیدی با حجم بالا رتبه بندی کنید، شناسایی نکنید و سپس مطمئن شوید دارای محتوایی می باشید که از صفحه پول پشتیبانی کرده و به آن صفحه باز می گردد. ”
کالین موزر از بازاریابی و طراحی وب JSL می گوید: “پیوند داخلی نیز به شما کمک می کند تا صفحات وبلاگ و زیر شاخه ها را به محتوای اصلی خود” صفحه پیار وصل کنید. این به موتورهای جستجوگر کمک می کند مهمترین قسمت وب سایت شما را بفهمند.
Jonathan Aufray توضیح می دهد: “پیوند داخلی روشی عالی برای بهینه سازی ساختار وب سایت و بهبود سئو پیوند داخلی می باشد.”
آفرای می افزاید: شما می توانید از این روند استفاده کنید تا صفحات و مقالاتی را در وب سایت خود پیدا کنید که درباره همان موضوع بحث می کنند. سپس، پیوندهای داخلی بین آنها را با سئو مربوطه اضافه کنید. این کار باعث می شود تا در ضمن کمک به موتورهای جستجو در درک ساختار سایت شما، سئو شما را تقویت کند.
Beaconstac‘s Sneh Choudhary خلاصه می کند: “بیشترین توصیه مشاوره در هم تنیده است. اطمینان حاصل کنید که پست های وبلاگ پر ترافیک شما به صفحات محصول شما و سایر پست ها مرتبط هستند و کمکی برای حرکت سریع تر کاربران و خزندگان است.”
-
نشانه گذاری Schema را اضافه کنید
آناند آایر می گوید: “بیش از 50 درصد از کل جستجو های آنلاین تا سال 2020 مبتنی بر صدا خواهد بود، به همین دلیل نکته اصلی این است که وب سایت را برای جستجوی صوتی با اضافه کردن بخش سؤالات متداول و داده های ساخت یافته بهینه کند. ”
Max Falb Fueled‘s توضیح می دهد: “این یک روش بسیار آسان و مؤثر برای گوگل است که به راحتی می توانید مطالب موجود در صفحه خود را خزیده و خوانده و سئوی خود را بهبود ببخشید.”
با استفاده از ابزار جستجوگر آنلاین schema.org اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما به درستی کار می کند.
-
مقولات والدین را اختصاص دهید
Donna Duncan از B-SeenOnTop می گوید: “هنگام انتشار محتوا، باید اطمینان حاصل کنید که همه صفحات و ارسال والدین یک آگاهانه اختصاص داده شده اند.”
دانکن می گوید: “اگر صفحات والدین را به محتوایی اختصاص ندهید، آنها به طور پیش فرض به صفحه اصلی اختصاص خواهند یافت. این می تواند به یک ساختار وب سایت بسیار مسطح منجر شود.
Google به هیچ عنوان نمی تواند مشخص کند که مهمترین صفحه کدام است. بازدید کنندگان برای آنچه را که در سایت شما به دنبال آن هستند، با مشکل مواجه خواهند شد و شما نمی توانید به آسانی عملکرد گروه بندی صفحات مانند خدمات و پست های وبلاگ را تعیین کنید.
-
دسته بندی محصولات با هدف جستجو
Matt Janaway آزمایشگاه های بازاریابی می نویسد: “هنگامی که یک ساختار وب سایت دوستانه برای SEO تشکیل می دهید، باید از منطق، برای گروه بندی محصولات و خرید سبک استفاده کنید.”
به عنوان مثال، اگر کفش های شخصی سازی شده ای را می فروشید، می توانید با در نظرگرفتن تعداد کلمات کلیدی مرتبط با آن، میزان قرار گرفتن در معرض محصولات خود را افزایش دهید.
Janaway ادامه می دهد: ” همچنین بهینه سازی صفحات محصول SEO، در مورد استفاده از دسته های برتر مانند” Shop by Receipient “یا” Shop by Occasion “فکر کنید. این صفحات بهینه شده سپس می توانند با “هدف جستجو” از مشتریان بالقوه شما مطابقت داشته باشند.
-
با هر دسته درهر پست وبلاگ قرار دهید
لوک دیویس Adzooma می نویسد: اگر یک سایت یا وبلاگ شما در وردپرس اجرا شود، من یک طرفدار قدرتمند برای هر دسته از وبلاگ ها هستم. این امکان باعث کاهش کپی مطالب شده و به شما کمک می کند تا استراتژی محتوا خود را طبقه بندی کنید.
اگر در بعضی از نقاط نازک و در بعضی دیگر سنگین هستید، می توانید برنامه خود را دوباره مرور کرده و مسائل را به تعادل برسانید.
برای نمایش نمونه، میتوانید به این بخش مراجعه کنید
-
صفحات یک مورد را حذف کنید
وین تامپسون می گوید نکته ای که در کلوود وجود دارد، این است که از صفحاتی که فقط یک مورد از آنها وجود دارد جلوگیری شود.
خواه این یک محصول واحد باشد یا یک زیر مجموعه واحد، هر چیزی که یک کلیک اضافی غیر ضروری اضافه کند، معمولاً برای سئو خوب نخواهد بود.
معمولاً به این دلیل است که آن صفحه غیر ضروری در سفر با مقصد نهایی که می خواهید کاربران به آن برسید، رقابت می کند. حذف این مرحله باعث می شود ساختار سایت بسیار بهتر جریان یابد و به موتورهای جستجو صفحات رقیب کمتری ارائه دهد.
-
ساختار URL طبقه بندی شده
لوی می گوید: “هم تجربه ای برای کار می باشد و هم به زیبایی، سهام خود را از طریق سایت پیوند می دهد.”
جورجیو آلن Franco از Vistaprint‘ توضیح می دهد که چه چیزی ممکن است یک وب سایت، تجارت الکترونیک به نظر برسد. “ساختار URL شما ممکن است چیزی شبیه به این باشد: domain.com/product-categ/product-sub-categ/product.”
اطمینان حاصل کنید که تمام صفحات کلمات کلیدی مهم حداقل دارای 5 صفحه زیر ساختار URL و حداقل 10 صفحه هستند که به داخل این صفحه پیوند می خورند تا به آن اهمیت و اقتدار دهند.
یك نکته عالی تغییر ساختار پیش فرض پیوند در وردپرس از پست وبلاگ / تاریخ تا پست بلاگ است. “این کار از افزودن سال و ماه به ساختار مجرای جلوگیری می کند که در نهایت وب سایت به مرور زمان پیری می کند و از بروزرسانی مقاله جلوگیری می کند.”
آیا ساختار URL روی SEO تأثیر می گذارد؟ پاسخ بله است. داده های Backlinko دریافتند که URL های کوتاهتر در جستجوی ارگانیک رتبه بهتری دارند.
با این حال، از تغییر URL های ایجاد کننده ترافیک اجتناب کنید، مگر اینکه کاملاً ضروری باشد. ممکن است شما بخاطر یک ساختار بهتر و بهینه تر، تغییر نام دایرکتوری ها را تجربه کنید، اما بیشتر از آنچه که قرار است به شما کمک کند، صدمه می زند.
اگر تصمیم دارید ساختار URL خود را تغییر دهید، از ابزارهایی مانند Redirection استفاده کنید تا از خطای 404 خراب کردن SEO و تجربه کاربر جلوگیری کنید.
-
نقشه سایت ایجاد کنید
سندی که به مردم و گوگل می گوید چگونه در وب سایت خود حرکت کنند.
ایجاد نقشه XML به موتورهای جستجوگر کمک می کند که ساختار وب سایت شما را هنگام خزیدن درک کنند. همچنین به شما کمک می کند تا تعیین کنید که کدام صفحات مهم ترین و با ارزش ترین هستند، بنابراین می توانید آن صفحات را در اولویت قرار دهید.
Rajat Chauhan از TutorEye Inc توصیه می کند “یک نقشه سایت مناسب فرمت xml بر روی سرور خود تنظیم کنید و ساختاری مناسب از آن را برای کاربران ایجاد کنید تا در قسمت جلوی وب سایت شما نیز به نمایش بگذارند.”
برای این کار می توانید از ابزاری مانند وب جستجوگر وب سایت و XML نقشه سایت استفاده کنید.
نقشه سایت کاری برای وب سایت شما بسیار با اهمیت می باشد. هرچه معماری داخلی شما کمتر پیچیده و گیج کننده باشد، احتمال می رود صفحات سایت شما نمایان، خزیده و ایندکس شوند.
-
محتوای قدیمی را حذف کنید
گری استیونز میزبان کانادا می گوید: “یک راه مناسب و کاربردی برای بهینه سازی ساختار وب سایت که توجه کافی به آن نمیشود، حذف محتوای قدیمی است که به آن نیاز ندارید.”
به عنوان مثال اگر یک فروشگاه تجارت الکترونیک هستید و محصولات قدیمی که مورد استفاده قرار نمی گیرند را باید طبق این اساس که خزندگان Google محصولات غیرضروری را اسکن می کنند، حذف کنید. همین مسئله در مورد وب سایت هایی که بیش از هر چیز به محتوا تکیه می کنند نیز صادق است.
استیونز ادامه می دهد: “این احتمال وجود دارد که شما محتوای قدیمی داشته باشید که ممکن است سالها قبل مرتبط بوده باشد اما اکنون کاملاً غیر ضروری است و مورد استفاده قرار نمی گیرد. حال حذف این صفحات، ساختار سایت شما را بهبود خواهد بخشید.”
-
کلمات کلیدی مشابه را در یک صفحه گروه بندی کنید
تحقیقات گسترده ی کلمات کلیدی برای یک معماری دوستانه SEO مهم است.
این کار به وب مسترها کمک می کند تا درک کنند که افراد چگونه جستجو می کنند و اهداف آنها در هر مرحله از سفر کاربر چیست.
معماری وب سایت شما باید این را منعکس کند و هر گروهه کلیدی مختلفی را که در تحقیقات خود مشخص کرده اید، مورد هدف قرار می دهد.
احتمالاً قبلاً از ابزارهای تحقیق در مورد کلید واژه استفاده کرده اید تا اصطلاح های جستجوی مشتریان، هدف شما را پیدا کنند اما چگونه می توانید این کلمات کلیدی را هنگام استفاده از آنها در سایت خود سازماندهی کنید؟
در همان ابتدا، شما باید به طوفان مغزی بپردازید و دسته بندی های خاصی را که محصولات یا خدمات خود را توصیف می کند، برجسته کنید. سپس آنها را یادداشت کنید و نحوه اتصال آنها به یکدیگر را مشخص کنید.
پس از فیلتر می توانید آنها را تجسم کنید و یک نقشه ساختار وب سایت ایجاد کنید و یک اسکلت اساسی از عبارات کلیدی که محصول یا خدمات شما می باشد را توصیف می کند. پس از اینکه کلمات کلیدی بی ربط را فیلتر کردید، باید با اولویت بندی صفحات، سلسله مراتبی از وب سایت خود ایجاد کنید.
Zelenko می افزاید: “همچنین، این قانون را فراموش نکنید که هرچه صفحه معماری شما بالاتر باشد، از کلمات کلیدی رقابتی تری استفاده می شود.”
Angela Ash of Flow SEO می گوید: “نمی توان تأکید کرد که شناسایی کلمات کلیدی صحیح و سپس استفاده از آنها به شیوه ای مناسب برای SEO بسیار مهم است.”
برای کلمه کلیدی اصلی، حتماً آن را در پاراگراف های اول و آخر و همچنین مکان دیگری در محتوا درج کنید. برای پشتیبانی از کلمات کلیدی، از آنها در محتوا و همچنین در زیر عنوان استفاده کنید، زیرا Google متوجه خواهد شد و به شما پاداشی اختصاص خواهد داد.
مارک ویلیامز کوک Candour توصیه می کند هنگامی که محتوا را ایجاد کردید، اطمینان حاصل کنید که محتوای همیشه سبز شما در یک سیستم مرتب سازی زمانی، مانند وبلاگ یا بخش خبری قرار ندارد، درغیر این صورت محکوم به پنهان کردن محتوای خوب خواهید شد.
-
ساختار سایت رقیب خود را بررسی کنید
لازم نیست هر فعالیت SEO را از ابتدا انجام دهید. شما می توانید در مورد ساختار سایت بر روی کارهایی که رقبای خود قبلاً انجام داده اند ببندید.
Rix Yugen PixlClickus توضیح می دهد: “بیشتر مواقع کارها برای شما انجام شده است و تنها کاری که باید انجام دهید این است که آنها را سرقت کنید و آن را خودتان کنید. شما می توانید از ابزاری مانند Sitebulb برای کمک به خزیدن و تجسم بهتر ساختار سایت خود استفاده کنید. ”
اجازه ندهید رقبای شما از سر شما در SERP سرعت بگیرند. اگر یک حساب Moz یا AccuRanker دارید، می توانید معیارهای SEO رقبا را با استفاده از داشبورد های تجزیه و تحلیل رقبای ما مشاهده کنید.
افزونه های برتر سئو را در اینجا ببینید
-
از برچسب های کانونی استفاده کنید
وقتی از Forward Linking برای بهترین راهنمایی ساختار سایت آنها سؤال شد، جیمز جانسون گفت: “در هر کجا که ممکن است از برچسب های متعارف استفاده صحیح کنید.”
اطمینان حاصل کنید که برچسب متعارف به ساده ترین نسخه URL اشاره دارد، این امر باعث می شود كه خطر كانیابالیزه كلمه كلیدی كاهش یابد، زیرا به Google می گوید كه در کدام صفحه شما می خواهید آنها را فهرست بندی و نتایج جستجو را نشان دهید.
-
برای افراد بهینه سازی کنید، نه ربات ها
استوارت کوک از Levity Digital می گوید: “نکته من این است که ساختار وب سایت خود را در ذهن کاربر قرار دهید ، نه موتورهای جستجو.”
به این ترتیب شما می توانید بهترین تجربه کاربری را بدست آورید، یعنی رسیدن به صفحه مناسب با حداکثر چند کلیک و در صورت امکان پیوند های داخلی و تماس های مربوط را انجام دهید.
هنگامی که این کار را انجام دهید، وب سایت شما نه تنها تجربه کاربری بهتری خواهد داشت و هم سرعت گزاف گویی را پایین می آورد، بلکه موتورهای جستجو می خواهند سایت هایی را به دست آورند که به کاربران در یافتن پاسخ به سؤالات خود کمک کند.
Engenius ‘بروکس مانلی همچنین توصیه می کند” تجربه کاربر را با آزمایش و تحقیق در اولویت قرار دهید. درمورد ساختار سایت پیامدهای SEO زیادی وجود دارد، اما هیچکدام به اندازه کافی بزرگ نیستند تا از آنچه باعث می شود بیشترین حس را برای برند و مخاطب شما داشته باشد، چشم پوشی کنید. ”
Nyr Alony از Alony Media می افزاید: “وقتی شما روی ارزش و نه SEO یا تلاش برای بهینه سازی هر چیز دیگری مترکز می شوید، معمولاً بهتر عمل می کنید، اگر کاربران شما سایت شما را دوست داشته باشند و پاسخ های لازم را در مورد آن پیدا کنند.
-
آن را ساده نگه دارید
با برچسب ها و دسته های اضافی دیوانه نشوید. اطمینان حاصل کنید که مسیری صریح و روشن برای خوانندگان شما وجود دارد.
تونگ دائو از تجارت آوادا موافق است: “اگر شما دارای یک سایت کوچک با چند صد صفحه داشته باشید، می توانید از هر نوع ساختاری دور شوید.”
اما وقتی سایت شما به هزار صفحه یا بیشتر برسد، اگر در وهله اول ساختار ساده و واضحی نداشته باشید و پیوندهای داخلی را مطابق با آن قرار دهید، همه چیز آشفته تر خواهد بود و برای هر دو بد خواهد بود.
افکار نهایی
همیشه اولویت بندی کنید که کاربران واقعی چگونه می توانند در سایت شما حرکت کنند و از تغییر URL ها محتاط باشند.
جوزف کولاروسو از ESM Digital: “همیشه کاربران خود را در نظر بگیرید زیرا آنها بیش از هر چیز دیگری اهمیت دارند.”