سه فاکتور مهم در سئوی سایت

سئوی سایت

خوب است بدانید سه جز اصلی سئوی سایت، چگالی کلمات کلیدی، کلمات کلیدی برتر و نزدیکی کلمات کلیدی  هستند. نیاز است در حین بهینه سازی سایت و قرار دادن کلمه کلیدی در صفحات سایت، به این موارد توجه داشته باشید. اگر تمایل دارید در خصوص چگالی کلمات کلیدی بیشتر بدانید، تا پایان این مقاله با ما باشید.

چگالی کلمات کلیدی (Keyword Density):

چگالی کلمات کلیدی به تعداد کلمات کلیدی که شما در یک مقاله استفاده می‌کنید، گفته می‌شود. در اصل حداکثر چگالی کلمه کلیدی که می‌توانید در یک مقاله استفاده کنید حدود ۳ % است. با این حال اگر شما کلید واژه خود را تا ۲ % نگه دارید برای شما بهتر و همه چیز متعادل خواهد بود. مثال: اگر یک مقاله ۵۰۰ کلمه ای دارید و کلید واژه شما “طراحی سایت” است، شما می‌توانید از “طراحی سایت” حدود 15 بار (حداکثر) در کل مقاله استفاده کنید، اما اگر 10 بار استفاده کنید بهتر است.

کلمات کلیدی برتر (Keyword Prominence):

به قرار دادن کلمات کلیدی در یک مقاله “کلمات کلیدی برتر” نامیده می‌شود. جاهای زیادی وجود دارند که می‌توانید کلمات کلیدی خود را در صفحه نمایش دهید تا موتورهای جستجو به راحتی آن‌ها را بخوانند. ولی در مجموع لازم است کلمه کلیدی در قسمت های مختلف صفحه، نشان داده شود؛ به عنوان مثال عنوان صفحه، نشانی اینترنتی صفحه، توصیف متاتگ صفحه، کلمه کلیدی در شروع مقاله، کلید واژه در سر تیترها مانندH1 ،H2 و همچنین می‌توانید کلید واژه خود را در تصویر با استفاده از ویژگی ALT قرار دهید. پس هرچه زودتر کلمه کلیدی خود را در پاراگراف های شروع صفحه نشان دهید، برای شما بهتر خواهد بود، با این حال، تعادل را خفظ کنید و از پر کردن محتوا با انبوه کلمات کلیدی خودداری کنید.

نزدیکی کلمات کلیدی (Keyword Proximity):

به فاصله دقیق بین کلمات در کلمات کلیدی” نزدیکی کلمات کلیدی ” گفته می‌شود. برای نمونه اگر کسی دنبال ” چگونه طراحی سایت مناسب انجام دهیم” بگردد و گوگل به او این نتیجه را نشان ‌دهد: ” طراحی سایت و نحوه ایجاد آن ” ، بنابراین در این سناریو کلمه کلیدی دقیق این است ” ایجاد طراحی سایت مناسب ” در حالی که در نتیجه گوگل فاصله بین کلمات وجود دارد ” طراحی سایت مناسب ” و واژه ” ایجاد کردن” به عنوان” نزدیکی کلمات کلیدی “، در نظر گرفته می شود. بنابراین هرچه کلمات به ابتدای پاراگراف نزدیک‌تر باشند، به عنوان ” نزدیکی کلمات کلیدی ” در نظر گرفته می‌شود که خوب و بسیار مناسب است.

اگر همه این کلمات به طور کامل در کنار هم قرار گیرند که به معنی ۱۰۰ % صحیح کلیدواژه هستند، با این حال اگر یک کلمه از بقیه فاصله داشته باشد که آن را ۸۰ درصد کامل کند. و اگر سه واژه به عنوان مثال بالا وجود داشته باشد و همه آن‌ها از یکدیگر فاصله داشته باشند، این به این معنی است که کم‌تر از ۵۰ % فاصله کلمه کلیدی وجود دارد، که اصلا از دید موتورهای جستجو  مانند گوگل ایده آل و مناسب نیست.

نکته:

با توجه به توضیحاتی که در این مقاله داده شد،  چگالی کلمات کلیدی می تواند به عنوان فاکتوری اصلی برای تشخیص مرتبط بودن محتوای یک صفحه با کلمه کلیدی اصلی استفاده گردد. پس در درج مقالات خود به این سه جز اصلی دقت داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *