فاکتور Dwell Time در سئو به چه معنا است؟

فاکتور Dwell Time در سئو

برای اینکه بتوانیم درباره dwell time صحبت کنیم باید تعریف مشخص و روشنی از آن داشته باشیم. در این مطلب قصد داریم درباره فاکتور dwell time و تاثیر آن در سئوی وب سایت صحبت نماییم.

dwell time یا زمان ماندگاری کاربر چیست؟

در واقع dwell time محاسباتی است که به رفتار کاربران مربوط می شود. فرض کنید در موتور جستجوی گوگل، درباره موضوعی جستجویی انجام می دهید، پس از آن نتایج گوگل ظاهر می شود و شما بر روی یکی از سایت‌ هایی که در نتایج نمایش داده شده، کلیک می کنید، پس از بازدید از سایت، اگر پاسخ خود را نیافتید مجدد به صفحه سرچ گوگل بر می‌گردید. به این مدت زمانی را که در سایت سپری کرده و دوباره به نتایج گوگل باز گشته‌اید، dwell time می‌گویند. قطعا هرچه مدت زمان ماندگاری کاربر یا Dwell Time بیشتر باشد، به معنی کیفیت بالاتر تولید محتوا موجود در صفحه است.

اگر مقدار dwell time کمتر باشد، گوگل متوجه می‌شود که سایت محتوای مناسب کاربر را ندارد و پاسخ کاملی به او ارائه نمی دهد. ولی اگر dwell time مقداری قابل قبول داشته باشد، رتبه آن سایت از نظر گوگل بالاتر می‌رود.

آیا Dwell Time در سئو سایت تاثیر گذار است؟

 

در خصوص اینکه آیا Dwell Time در سئوی سایت تاثیر گذار هست یا خیر، هنوز آمار رسمی منتشر نشده است. برای همین با قاطعیت نمیتوانیم اعلام کنیم که فاصله زمانی ورود به سایت و برگشت به صفحه نتایج، از نظر گوگل یک معیار تاثیر گذار در تعیین رتبه سایت شما است.

برخی از متخصصین سئو بر این باور هستند که زمان ماندگاری کاربر یا Dwell Time یک معیار رتبه بندی محسوب می شود، ولی برخی دیگر بر این باورند که نمیتوان به طور کامل چنین چیزی را اثبات کرد.

در هر صورت مدت زمان بیشتر ماندن کاربران در صفحات وب ‌سایت، امتیاز مثبتی به حساب می آید و بهتر است که مدیران وب‌ سایت‌ ها تلاش کنند تا از طریق روش ها و شیوه های مختلف، این مدت زمان را بیشتر کرده تا بتوانند امتیاز بیشتری در این فاکتورها (Dwell Time و Time On Site) کسب نمایند.

چگونه می‌توان Dwell Time یا مدت زمان حضور کاربر در صفحه را افزایش داد؟

با استفاده از برخی راه ها و روش ها می توانید مدت زمان حضور کاربران در وب سایتتان را افزایش دهید. به عنوان مثال از طریق کامنت، تصاویر، ویدیوها و اینفوگرافی های جذاب می‌توانید کاربر را برای مدت زمان بیشتری در صفحه مورد نظر نگاه دارید. همچنین درج مقالات پر محتوا و با کیفیت، سبب ماندگاری بیشتر کاربران در وب سایت می شود. پس سعی کنید محتوایی جذاب بنویسید تا کاربران در وب سایت شما بمانند و از مقالات شما استفاده کنند.

علاوه بر موارد ذکر شده لازم است به طراحی ریسپانسیو صفحات وب ­سایت نیز توجه داشته باشید، زیرا برخی از کاربران از طریق موبایل به وب سایت شما وارد می شوند و در صورتیکه سایت شما در موبایل به درستی نشان داده نشود، سبب ترک و خروج کاربران و کسب امتیاز منفی خواهد شد. پس طراحی ریسپانسیو عامل بسیار مهمی است که باعث جذب کاربر می شود. کاربران باید بتوانند از طریق هر دستگاه و هر سیستم عاملی بدون مشکل محتوای موجود در وب­ سایت شما را مشاهده کنند.

جهت مشاهده بقیه مطالب آموزشی سئو کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *