فروش آنلاین محصولات به چند روش قابل انجام است؟

فروش انلاین محصولات

چگونه محصولاتم را آنلاین بفروشم؟

در دنیای امروز فروش آنلاین کسب و کارها رشد چشمگیری داشته است. نکته قابل توجه این است که 75 درصد مردم مایحتاج خود را به صورت آنلاین خریداری می کنند. این عدد با رشد روزافزون روبرو شده است. با توجه به این آمار می توان از اهمیت دنیای دیجیتال امروزی و فعالیت کسب و کارها در فروش آنلاین خبر داد.

اما برای صاحبان مشاغل این سوال پیش می آید که چگونه محصولاتم را بفروشم؟ به همین علت در این مقاله سعی کرده ایم شما را مرحله به مرحله در این امر راهنمایی کنیم. هم چنین تمام نکات مهم در فروش آنلاین را برای شما شرح داده ایم.

روش های فروش محصول به صورت آنلاین

فروش انلاین از مراحل متفاوتی تشکیل شده است. در صورتی که این مراحل خاص را به درستی انجام دهید، مطمئنا در کسب و کار خود موفقیت زیادی مواجه خواهید شد. در ادامه این مراحل را مورد بررسی قرار می دهیم.

انتخاب محصول مناسب برای فروش

به جرات می توان گفت اولین قدم مهمی که باید در فروش آنلاین بردارید، انتخاب محصول صحیح و پر متقاضی است. برای انجام این کار ابتدا باید تقاضای بازار، میزان رقابت و حاشیه سود کالا را بررسی کنید. با کار مطمئن می شوید که محصول مورد نظرتان در امر فروش موفق خواهد بود.

ایجاد کانال فروش آنلاین مناسب

بعد از این که محصول مناسب را انتخاب کردید، باید بستری مناسب برای فروش آنلاین محصول خود ایجاد نمایید. برای انجام این کار چند گزینه وجود دارد که آن ها را مورد بررسی قرار می دهیم.

ایجاد فروشگاه آنلاین اختصاصی

یکی از بهترین بسترهای فروش آنلاین، ایجاد یک وب سایت سفارشی است. با انجام این کار می توانید تمام بخش های وب سایت را بر اساس برند خود شخصی سازی کنید. با استفاده از وردپرس و ابزارهای گوناگونی می توان سایت دلخواه خود را ایجاد کنید.

فروش اینترنتی محصولات در شبکه های اجتماعی

از بهترین روش ها برای فروش آنلاین، فعالیت در شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام، تلگرام و ایمیل است. زیرا این بستر را برای شما فراهم می کند که با طیف وسیعی از مشتریان بالقوه روبرو شوید. هم چنین فعالیت در شبکه های اجتماعی رایگان و بدون هزینه است. این روش برای مبتدیان یک راه بسیار مناسب است.

در بین رسانه های اجتماعی، اینستاگرام یکی از بهترین پلتفرم ها برای معرفی محصول و فروش آنلاین به شمار می آید. اگر می خواهید فروشی بی نظیر را تجربه کنید از فعالیت در فضای اینستاگرام غافل نشوید.

مارکت پلیس ها یا سایت های واسطه

مارکت پلیس ها در قالب پلتفرم های آنلاین این امکان را به افراد می دهد که در کنار چندین فروشنده به فروش محصولات خود بپردازند. با استفاده از این روش با هزینه ی کمی برای شما بازاریابی شده و مشتریان بیش تری برای شما ایجاد می شود. اما در کنار این مزایا، محدودیت و رقابت تنگاتنگی را هم دارد.

انواع روش های بازاریابی و جذب مشتریان در فروش آنلاین

بعد از ایجاد یک فروشگاه آنلاین، حال شما باید به فکر بازایابی و جذب مشتری باشید. برای این که موفق شوید تا حد زیادی به نحوه ی بازاریابی شما بستگی دارد. انجام تبلیغات در فضای مجازی نسبت به بازارهای سنتی متفاوت است. حال به بررسی این روش ها می پردازیم.

بهینه سازی موتورهای جستجوی گوگل (seo)

اگر سئو و تکنیک های مرتبط به آن را به درستی انجام دهید، وب سایت شما رتبه بالایی در نتایج جستجوی گوگل دریافت می کند. در نتیجه رتبه خوبی از گوگل دریافت می کنید و مشتریان بیشتری جذب می کنید. پیشنهاد می گردد حتما از افراد با تجربه و متخصص در این حوزه استفاده کنید.

تبلیغات آنلاین در شبکه های اجتماعی

تبلیغات انلاین در بسترهای زیادی قابل انجام است. به طور مثال گوگل ادز، تبلیغ در اینستاگرام، توییتر و فیس بوک را می توان نام برد. اگر مناسب ترین روش را برای بازاریابی با توجه به نوع محصول خود انتخاب کنید نتیجه خوبی دریافت خواهید کرد.

استفاده از ایمیل مارکتینگ

هر کسب و کاری با گردآوری ایمیل و اطلاعات مشتریان خود می تواند ان ها را از تخفیفات، جشنواره های فروش و جوایز خود آگاهی دهد.

همکاری با اینفلوئنسرها

همکاری با افراد تاثیرگذار در فضای مجازی و اینفلوئنسرها بازخوردی بسیار خوب برای کسب و کار شما رقم خواهد زد. این نوع بازاریابی نتیجه مثبتی برایتان خواهد داشت. با انجام این نوع بازاریابی، مخاطبین شما اعتماد می کنند، مشتریانی وفادار برای شما می اورد. البته لازم است بدانید در بعضی مواقع هزینه بالایی دارد و باید با توجه به نوع محصول از اینروش استفاده کنید.

ارائه خدمات شگفت انگیز برای مشتریان

همیشه به این نکته توجه کنید که مشتریان علاقمند به گرفتن خدمات منحصر به فرد هستند. مواردی که در زیر نام می بریم خدماتی هستند که می توانید اجرا کنید.

پاسخی شفاف به مشتریان با سرعت بالا

دسترس بودن

کمک به مشتریان جهت انتخاب محصول

ارسال به موقع مشتریان

طراحی یک بسته بندی زیبا

امکان مرجوعی کالا

ایجاد آفرها و جوایز

پشتیبانی انلاین

تولید محتوای با کیفیت از محصولات

این که سعی کنید یک تولید محتوای با کیفیت ایجاد کنید نکته ی بسیار مهمی است. شما باید تصاویر واقعی، ویدیوهای واضح در زوایای مختلف از محصول خود به اشتراک بگذارید. علاوه بر این توضیحات متنی و کامل از محصول از اهمیت بالایی برخوردار است. بنابراین پیشنهاد می گردد با زبانی جذاب کالا و یا محصول خود را معرفی کنید تا افراد بیشتری جهت خرید از شما ترغیب شوند.

تجزیه و تحلیل داده ها و شناخت مشتریان

یکی از فوایدی که تجزیه و تحلیل اطلاعات مشتریان برای شما دارد، رصد عملکرد و نقات ضعف و قوت شما است. با انجام این کار شناخت بیشتری از مشتریان پیدا خواهید کرد و عملکرد آن ها را در کمپین ها مورد بررسی قرار خواهید داد. با وجود این تحلیل ها شما می توانید تصمیم گیری آگاهانه تری در زمینه فروش آنلاین انجام دهید.

مریم مقدس زاده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *