8 روند طراحی فروشگاه اینترنتی در سال 2020

فروشگاه اینترنتی

خرید آنلاین به طور مداوم در حال تحول و تغییرات است، بنابراین جای تعجب نیست که روندهای طراحی فروشگاه اینترنتی نیز در کنار آنها در حال پیشرفت باشد. جدیدترین روند طراحی فروشگاه اینترنتی در سال 2020 تمرکز خود را بر فناوری‌های پیشرفته مانند VR و هوش مصنوعی، همراه با تکنیک‌های بازاریابی خلاق قرار داده است که شخصی سازی در آنها بیشتر و قابلیت استفاده بهتر را در بین دستگاه های مختلف، ارائه می‌دهد.

8 روند طراحی فروشگاه اینترنتی در سال 2020

  • حرکت در تصاویر محصول
  • ترتیب چیدمان شبکه‌ای خارج از عرف
  • صفحه فرود ترکیبی که همراه با صفحه محصول است
  • توضیحات مربوط به محصول شخصی و پرسش و پاسخ‌ها
  • پست‌های موجود در شبکه های اجتماعی که لینک خرید دارند
  • چت بات‌های هوشمندانه AI
  • تصاویری تعاملی از محصولات
  • حرکت در تصاویر محصول

حرکت در تصاویر محصول

روند طراحی فروشگاه اینترنتی در سال 2020، از طراحی‌های پیشرفته تر استفاده می‌کند. این بدان معناست که تصاویر استاتیک کمتر و تصاویر متحرک تر و پویاتر هستند. قطعا در وب سایت ها کلیپ ها، فیلم‌های سینمایی، انیمیشن و لینک های بیشتری را خواهیم دید.

فناوری مدرن باعث شده است که اینها بیش از پیش معمول شوند. سایت‌های فروشگاهی، در صنایع مختلف، بر این موضوع بیش از موضوع جلب اعتماد مشتری توجه دارند. موضوع حرکت در طراحی فروشگاه اینترنتی مزایای عملی زیادی را ارائه می‌دهد، برای نمایش محصولات با نور واقعی‌تر ایده آل می باشد.

چیدمان شبکه‌ای خارج از عرف

سالهاست که طرح شبکه مربع در فروشگاه های اینترنتی حاکم است. این موضوع در فروشگاه اینترنتی آمازون استفاده شده است. ردیف‌ها و ستون‌های ثابت از محصولات با اندازه یکسان همه چیز را ساختارمند نگه می‌دارند، و باعث می‌شود مرور آنها راحت تر شود و برای طراحی ریسپانسیو به خوبی کار کند. اما برای برخی از برند‌ها، آزمایش هایی در مورد چیدمان‌های جدید انجام دادند و باعث می‌شود بیشتر و بیشتر فروشگاه‌های آنلاین از پهنای باند شبکه استفاده کنند.

صفحه فرود ترکیبی که همراه با صفحه محصول است

روندهای قدیمی‌ طراحی فروشگاه اینترنتی بر این ایده بودند که خریداران از صفحه اصلی سایت شروع کرده و سپس کالای مورد نظر خود را پیدا می‌کنند. در حالی که این مسئله هنوز برای برخی از خریداران صادق است، بسیاری از رویکردهای دیگر در چند سال اخیر بوجود آمده است که صفحه اصلی را به طور کامل دور می‌زند.

تبلیغات و پست‌های رسانه‌های اجتماعی اغلب خریداران را مستقیماً به صفحه محصول هدایت می‌کند، بنابراین بسیاری از بازدیدکنندگان هرگز صفحه اصلی را نمی‌بینند. با توجه به این نکته، طراحان فروشگاه های اینترنتی، در حال حاضر عناصر بیشتری را که معمولاً در صفحات فرود مشاهده می‌شوند، به صفحات صفحه محصولات خود اضافه می‌کنند. نتیجه ترکیب کار نهایی، مانند فروشگاههای کوچک می باشد که بخشی در مرکز آن قرار دارد تا محصولی واحد یا دسته ای با ناوبری روشن داشته باشند که کاوش در بقیه سایت را آسان می‌کند.

آنچه می‌بینیم این است که صفحات محصول مستقل هستند و اغلب صفحات “فرود” برای دسته خاصی از محصولات استفاده می‌شوند. این نوع صفحات محصول به همه چیزهایی که مشتری باید در مورد فروشگاه اینترنتی شما بداند، به بازدید کنندگان آگاهی می‌دهد – و این یک تجربه بهتر، سریعتر و راحت تر برای خریداران است.

توضیحات مربوط به محصول شخصی و پرسش و پاسخ‌ها

روند طراحی فروشگاه اینترنتی سال 2020 به سمت شخصی سازی و رویکرد انسانی تری در جهت پرداختن به مشتریان متمایل است. امروز فروشگاه‌های آنلاین در جستجوی چیزی هستند که کمی ‌پویا تر باشد.

شما می‌توانید با بخش‌هایی مانند روش های استفاده، توصیفات و یا حتی آزمون های توصیه محصولات، دیدگاه افراد بیشتری را به توضیحات محصول خود اضافه کنید. همه این راه‌های جدید و قانع کننده برای لیست ویژگی‌های محصول، پیشرفت بزرگی در شخصی سازی فروشگاه ه آنلاین خود می باشد.

پست‌های موجود در شبکه های اجتماعی که لینک خرید دارند

همانطور که در روند بازاریابی دیجیتال در سال 2020 ذکر کردیم، شبکه های اجتماعی فروش محصولات را مستقیماً از طریق پست‌ها آسان می‌کنند. قانون طلایی UX این است که مشتریان بتوانند کمترین کار ممکن را انجام دهند، بنابراین به آنها اجازه دهید انجام معاملات را بدون اینکه بخواهند سایت مورد علاقه خود یا شبکه های اجتماعی شان را ترک کنند، انجام دهند. یعنی ایجاد یک میانبر برای خرید بیشتر.

سود فروش مستقیم در سیستم عامل‌هایی مانند اینستاگرام و اسنپ چت کاملاً واضح است: این رسانه‌های بصری کاملاً برای خرید آنلاین تنظیم شده‌اند. خود کانال‌های رسانه‌های اجتماعی نیز در حال تحقق این امر هستند، و آنها در حال اجرای ویژگی‌های جدیدتری برای اسکان فروشگاه‌های آنلاین می باشند. پست‌های رسانه‌های اجتماعی قابل خریداری کاربران را تشویق می‌کنند که تبدیل به خریدار شوند.

روند رو به رشد دیگر، تبلیغ پست‌ها در وب سایت شما است. خرید از اینستاگرام در وب سایت. در حالی که پست‌های رسانه ای قابل خریداری باعث افزایش فروش بین دنبال کنندگان نیز می‌شوند، تبلیغات این پست‌ها در وب سایت شما همچنین مشتریان وفادار را ترغیب می‌کند تا شما را در رسانه‌های اجتماعی دنبال کنند.

فروش کالا در شبکه های اجتماعی

چت بات‌های هوشمندانه AI

ربات‌های چت جدید نیستند. ما به روند تکامل باورنکردنی آنها در روند طراحی وب 2019 اشاره کردیم. پس چرا ما دوباره آنها را ذکر می‌کنیم؟ چونکه چت بابات‌های 2020 بسیار پیشرفته هستند، آنها تقریباً نسبت به نسل قبلی خود قابل تشخیص نیستند.

مزایای چت بات‌ها یکسان است. دستیاران فروش مجازی به صورت ارزان قیمت و به صورت 7*24 برای خرید آنلاین حاضر هستند و به راحتی ساز و کار خرید کمک می کنند. اگر نگران چت بات‌های سنگین یا ضد اجتماعی نگران کننده برای مشتریان خود هستید، آن روزها به پایان رسیده است. اکنون، حتی می‌توانید ، آنها را به پیام‌های رسانه‌های اجتماعی خود متصل کنید.

تصاویری تعاملی از محصولات

طراحی بصری تعاملی پیشرفته مانند واقعیت مجازی (VR)، واقعیت افزوده (AR) و تصویربرداری سه بعدی حتی از مشاغل کوچک و متوسط نیز در دسترس تر از همیشه هستند. دقیقاً مانند طراحی حرکت، این فناوری به خریداران کمک می‌کند تا درک بهتر در مورد محصول و انتظارات خود داشته باشند. تجربه بهتر خرید باعث فروش بیشتر و تکرار تجارت می‌شود.

این فن آوری برای لوازم جانبی مد مانند عینک آفتابی به خوبی کار می‌کند. اما تصویربرداری AR، VR و 3D می‌تواند با ارائه کنترل بیشتری در مورد گزینه‌های مشاهده، به خریداران کمک کند، به همین دلیل می توان از این امکان در طراحی فروشگاه اینترنتی استفاده کرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *