اهمیت شبکه های اجتماعی در معرفی کسب و کار

شبکه های اجتماعی

امروزه شبکه های اجتماعی در توسعه و معرفی کسب و کار نقش مهم و حیاتی را ایفا می کنند. این شبکه های مجازی امکاناتی را در اختیار شما قرار می دهند تا بتوانید صفحه اختصاصی برای سایت و یا شرکت خود ایجاد کنید و در آن صفحه به معرفی کسب و کار خود بپردازید. در حقیقت صفحه ای که در شبکه اجتماعی می سازید از نظر گوگل یک صفحه هم موضوع با شما است و هر لینک از آن به سایت شما به معنی افزایش ارزش سایت شما از نظر گوگل است.

شما در شبکه های اجتماعی می توانید مطالبتان را قرار دهید و رشد آن ها را مشاهده کنید. مطلب شما در این شبکه ها به راحتی منتشر می شود و هر روز بازدید کنندگان جدیدتری به وب سایت شما وارد می شوند. کاربرانی که در شبکه های اجتماعی فعالیت می کنند با ارزش هستند زیرا مطالب شما را می خوانند. آنها می توانند اطلاعات شما را با دیگران به اشتراک بگذارند و اگر مطلبتان جذاب باشد این اشتراک گذاری برای شما در واقع به شکل تبلیغات به شیوه ویروسی انجام می شود که در نتیجه این خود باعث توسعه کسب و کار شما می گردد.

در این نوشته قصد داریم چند شبکه‌های اجتماعی محبوب را معرفی کنیم که می‌توانید برای بازاریابی کسب و کار و دستیابی به مشتریان جدید از آنها استفاده نمایید. این موضوع بر عهده‌ شما می باشد که بررسی کنید و ببینید کدام ‌یک از این شبکه‌های اجتماعی می‌توانند برای کسب و کارتان بهترین باشد.

شبکه های اجتماعی

۱٫ فیس‌بوک

فیس‌بوک با بیش از ۵۹/۱ میلیارد کاربر، بزرگ‌ترین ترکیب جمعیتی را در میان شبکه های اجتماعی داراست. این شبکه اجتماعی ابزار فوق‌العاده‌ای را برای‌ کسب و کارتان فراهم کرده که از طریق آن می‌توانید به مشتریان بالقوه‌تان در سراسر دنیا متصل شوید.

۲٫ توییتر

ارزش توییتر در این است که مطالب‌تان به سرعت خیلی زیاد منتشر می‌شود. هر قدر آدم‌های بیش‌تری مطالب‌تان را به اشتراک بگذارند – یعنی محتوای‌تان را ریتوییت کنند، دنبال‌کنندگان بیش‌تری خواهید داشت.

۳٫ اینستاگرام

در کشور ما این برنامه کاربری بالایی دارد و بسیار محبوب است. از اینستاگرام به منظور اشتراک‌گذاری عکس‌ها در رویدادهای خاص و نمایشگاه‌های مختلف استفاده می‌شود. از این طریق می توانید به راحتی تبلیغات کنید، شرکت و کسب و کار خود را معرفی کنید و از این طریق درآمد مناسبی نیز کسب نمایید.

۴٫ پینترست

از پینترست زمانی استفاده کنید که عکس‌های زیبا، با کیفیت و جذابی برای اشتراک‌گذاری دارید. به دلیل جذابیت بصری این شبکه‌ی اجتماعی، عکس‌های باکیفیت به سرعت در آن‌ پخش می‌شوند. در صورتیکه عکس‌هایتان را به اصطلاح ‌پین‌ کنید که دنبال‌کنندگان بسیاری دارند، به راحتی می‌توانید میلیون‌ها بیننده و بازدید کننده داشته باشد.

۵٫ یوتیوب

دومین موتور جستجوگر بزرگ دنیا و متعلق به گوگل یوتیوب می باشد. بنابراین، وقتی در مورد بهینه‌سازی موتورهای جستجو مانند گوگل صحبت می‌کنیم، باید بدانید که در نتایج جستجوها، اصولا ویدئوها در جایگاه بالاتری از سایر اطلاعات قرار می‌گیرند. پس برای نمایش ویدئوهای خود از این سایت استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *