امروزه از ویدیو در بازاریابی اینترنتی استفاده می شود. در حال حاضر ویدیو ها نقش اساسی در زندگی و کسب و کار ما ایفا می کنند. ممکن است استفاده از ویدیو برای بازاریابی محصولاتی که هیچ ارتباطی با رسانه های ویدیویی ندارند کار جالبی به نظر نیاید، اما ویدیو می تواند ابزاری مناسب در بازاریابی برای معرفی محصولات یک کسب و کار باشد.
بعضی از صاحبان کسب و کار معتقدند که استفاده از ویدیو برای بازاریابی محصولاتشان نیاز به زمان، صرف هزینه و انرژی زیاد دارد. با این حال، روشن است که بازاریابی اینترنتی از طریق ویدیوها با سرعت بسیار زیادی نسبت به گذشته در حال گسترش و با شیب بسیار زیادی در حال صعود است. این موضوع اهمیت بازاریابی اینترنتی را نمایان می کند.
در این مقاله قصد داریم به چند نکته در خصوص استفاده از سایت های ویدیویی برای بهبود بازاریابی اینترنتی بپردازیم. با ما همراه باشید.
شخصیت بخشیدن به ویدیوها
شخصیت بخشیدن به ویدیو ها یکی از مهم ترین نکات در بازاریابی اینترنتی از طریق ویدیو است. به این علت که اگر ویدیوی شما از نظر بازدیدکنندگان خسته کننده باشد، نمی تواند بازدید خوبی را به خود اختصاص دهد، در نتیجه باعث دفع کاربران از وب سایت می شود. همه سعی و تلاش خود را به کار بگیرید تا به ویدیو های خود شخصیت ببخشید. اگر قصد دارید از طریق بازاریابی اینترنتی برند خود را تبلیغ کنید، لازم است که ویدیویی بسازید که جذاب و خیره کننده باشد. سعی کنید ویدیوی شما برای بازدید کنندگان مفید و جذاب باشد.
مرتبط بودن برند و ویدیو
در انتخاب محتوای ویدیو های خود نهایت دقت را داشته باشید. ابتدا لازم است از با ارزش بودن اطلاعات داخل ویدیو مطمئن شوید، سپس آن را منتشر کنید. اگر ویدیو های شما اطلاعات خوب و مفیدی نداشته باشد، کاربران به دیدن آن ها ادامه نخواهند داد. ویدیویی به اشتراک بگذارید که با برند شما مرتبط باشد؛ در غیر این صورت بازخورد منفی بازدیدکنندگان نه تنها بر روی ویدیو ها، بلکه بر روی برند شما نیز تأثیر گذار است.
سعی و تلاش مداوم
ممکن است که یک ویدیو تبلیغاتی بتواند بازدید بسیار زیادی داشته باشد. اما فقط یک ویدیو نمی تواند برای شما برندسازی انجام دهد و برای شما مشتری به وجود آورد. در بازاریابی اینترنتی، ارتباط با دیگران، اصلی حیاتی است. پس تلاش کنید که با ارائه ویدیو های جذاب ارتباط خود را با مخاطبان حفظ نمایید.
اولین کاری که لازم است انجام دهید این است که ویدیو های مرتبط با برند خود را به صورت مداوم و مستمر در وب سایتی مثل یوتیوب قرار دهید، تا در معرض دید دیگران قرار بگیرد. بیزینس شما به ویدیو هایی نیاز دارد که پل ارتباطی کاربران با برند شما باشد و آن ها را به برند شما پیوند دهد و با آن ها ارتباط برقرار نماید.
سعی کنید که ویدیو های خود را به طور منظم و در فواصل زمانی مشخص قرار دهید. این کار باعث می شود تا دیگران دنبال کننده ویدیو های شما باشند.
ایده گرفتن از دیگران
مدت زمانی را برای دیدن بهترین ویدیو ها در نظر بگیرید. از ویدیو های طنز گرفته تا ویدیو هایی برای معرفی خدمات یا محصولات، همه آن ها از وب سایت های اشتراک گذاری ویدیو، مثل یوتیوب استفاده می کنند تا برند خود را تبلیغ کنند. نگاه کردن به فعالیت شرکت های رقیب به شما کمک می کند تا از روش کار رقیبان خود مطلع شوید. کامنت های بازدیدکنندگان را بخوانید تا متوجه شوید که نظر دیگران درباره ویدیو های شما چیست.
شما می توانید برای اطلاع از نتایج فعالیت های خود و تجزیه و تحلیل آن ها از ابزارهای آنالیز YouTube استفاده کنید تا اطلاعات کلیدی از برند خود پیدا کنید. اطلاعاتی نظیر:
- بازدی های ویدیو
- بازدیدهای کانال
- کاربرانی که کانال شما را Subscribe کرده اند
به سرانجام رساندن
شما می توانید از یک آژانس بازاریابی اینترنتی برای رسیدن به اهدافتان کمک بگیرید. آنها به عنوان افراد با تجربه و متخصص، بهتر می دانند که از چه راهکار هایی برای بهتر نمایش دادن ویدیو های شما استفاده کنند به شکلی که برای بازدیدکنندگان جذاب و سرگرم کننده باشند.