مهم ترین نباید ها در بهینه سازی وب سایت

مهم ترین نباید ها در بهینه سازی وب سایت

سئو و مهم ترین نباید ها در ارتقا و بهینه سازی وب سایت

بهینه سازی بیش از حد در هر بخشی از فرایند سئو می تواند صدق کند، که به اینگونه زیاده روی در سئو را over optimization گویند.

در خیلی از مواقع بهینه سازی زیاد، از رشد و پیشرفت سایت جلوگیری می کند و همچنین منجر به افت وب سایت از نتایج گوگل می شود.

اشتباه های بزرگ در سئو و بهینه سازی وب سایت ها

تغییر عنوان بک لینک ها یکی از کار های پرریسک و خطرناک در بهینه سازی می باشد و به همین خاطر بهتر است که لینک های قدیمی خود را رها کرده و از لینک های جدید استفاده کنید وهمچنین از ویرایش لینک های قدیمی خودداری کنید.

یکی دیگر از بهینه سازی‌های اشتباه در ارتقاء رتبه سایت، استفاده از Altو Title برای تصاویر می باشد و این تصوراشتباه است که سایت‌های بررسی و رتبه‌ بندی سئو می توانند تشخیص دهند که چه عکسی نباید  Altو Title داشته باشند.

نمونه دیگر از بهینه سازی بیش از حد، لینک های داخلی می باشد و شما نباید هر جایی ازمتن که کلمه ای وجود دارد و مطلب مرتبطی درباره آن نوشته شده باشد را لینک کنید و بهتر است فقط در حدی که برای کاربر مفید است به لینک تبدیل کنید.

اشتباه های بزرگ در سئو

لینک های شکسته

مورد دیگر که به آن لینک های شکسته گفته می‌شود، به هیچ صفحه خاصی ما را هدایت نمی کند. مثلاً شما در متن خود لینکی را قرار داده اید و قاعدتاً با کلیک کردن روی آن باید به صفحه مورد نظر خود بروید ولی این کار انجام نمی‌شود وحتی با این اتفاق ممکن است از طرف گوگل با جریمه مواجه شوید و اعتبار خود را از دست بدهید.

 کپی کردن

کپی کردن از سایت های دیگر غیرقانونی و جرم محسوب می‌شود و این امکان هم وجود دارد که گوگل صفحه شما را از ایندکس خارج کند، حتی اگر موارد شدیدتری وجود داشته باشد، کل سایت شما را از ایندکس خارج می‌کند.

 استفاده از لینک هایی با انکورتکس غیر مرتبط

متن هایی که دارای قابلیت کلیک درصفحات وب دارند را انکور گویند. انکور تکست ها منبع مهم برای خزنده های موتور جستجو محسوب می‌شوند.

خزنده های گوگل و موتورهای جستجو با بهره‌ وری از متن‌های انکور و لینک های داخلی، می‌توانند از یک صفحه به صفحه دیگر انتقال یابند.

بهینه سازی وب سایت

عدم بهینه سازی وب سایت با کلمات کلیدی نامناسب

کلمات کلیدی وجود دارند که باعث دیده شدن سایت فروش محصولات شما می‌شود، پس بهتر است که تمام صفحات سایت خود را با کلمات کلیدی بهینه سازی کنید و همچنین شما باید دقت داشته باشید که این کلمات باید خاص و جزو موارد جستجوی کاربران باشد.

لینک هایی از منابع غیر معتبر

لینک های زیادی وجود دارد که باعث معتبر شدن سایت شما می‌شود و همچنین نشان دهنده هدف و کیفیت محتوای شما نیز می باشد و در نتیجه رتبه بازدید کنندگان سایت شما را بالا می برد

 تگ های متایِ کلمات کلیدی

مواقع زیادی وجود دارد که از نظر موتورهای جستجو، استفاده از تگ کلمات کلیدی درسئو تاثیر نخواهد داشت و با استفاده از تگ های کلیدی، شرایط را برای رقبای خود به وجود می‌آورید و با جستجو در کدهای html سایت شما، راحت می توانند کلمات کلیدی شما را پیدا کند.

از دیگر موارد بهینه سازی بیش از حد می‌توان به  Link building زیاد، آنفالو کردن لینک های داخلی، استفاده بیش از یک تگ h1 در هر صفحه، اصرار بر آوردن کلمات کلیدی در url ها و نام دامنه، تکرار کلمات کلیدی در متن، وسواس در رعایت چگالی کلمات کلیدی در متن، تمرکز روی صفحات و کلمات خاص، تکرار کلمات کلیدی درMeta description و TITLE صفحات نیز اشاره کرد.

نتیجه

نتیجه سئو و بهینه سازی وب سایت

در آخر، از این توضیحات می توان براشت کرد که خیلی از موارد وجود دارند که نه تنها در رتبه سایت تاثیر مفید ندارند بلکه نتیجه ی عکس را به شما تحویل می دهد، پس بهتر است که خیلی از نباید ها را که به آن اشاره کردیم، رعایت کنیم تا به نتیجه ی دلخواه خود برسیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *