همه چیز در مورد بازاریابی برونگرا
«بازاریابی برونگرا» یا همان Outbound Marketing در بازاریابی یک روش تقریبا قدیمی به حساب می رود که با توجه به آن، برای تعداد زیادی از کاربران بدون هدفگذاری پیام های تبلیغاتی فرستاده می شود.از میان روشهای بازاریابی قدیمی می توان به تبلیغات تلویزیونی، تبلیغات رادیویی، تبلیغات در بیلبوردها، ارسال پیام بدون واسطه و تعدادی از روش های دیجیتال مارکتینگ مثل بنرهای تبلیغاتی و تبلیغات نمایشی اشاره کرد.
به گونه ای دیگر، در روش های تبلیغاتی بازاریابی برونگرا از راه های گوناگونی جهت ارسال اطلاعات برای افراد استفاده میشود. به همین علت در برخی مواقع این روش بازاریابی را «پوش مارکتینگ» (Push Marketing) هم نامگذاری می کنند.
در طی این چند سال، بازاریابی برونگرا در بین کاربران و افراد جامعه کمی وجهه منفی به خود گرفته است. به این دلیل که کسب و کارها از این روش بازاریابی بیش از حد استفاده می کنند، مخصوصا در شبکه های اجتماعی، و همین مورد سبب «توجه نکردن به بنرهای تبلیغاتی» (Banner Blindness) و تولید ابزارهای گوناگون برای مسدود نمودن همه تبلیغات اینترنتی شده است.
با همه این ها، هنوز هم کسب و کارهای بی شماری از بازاریابی برونگرا بهره می برند. در حال حاضر برندها سعی می کنند که تبلیغات برونگرای قدیمی را با روش های تازه به تبلیغاتی هوشمندتر تبدیل نمایند و ارسال پیامهای تبلیغاتی خود را به کاربران در اولویت قرار می دهند. تبلیغات محیطی مثل بیلبوردهای موجود در خیابان ها هم هنوز طرفداران خاص خود را دارند و آمارها ثابت می کنند که بهره بردن از این روشهای تبلیغاتی دوباره اوج گرفته و در حال افزایش است.
در نتیجه، نیاز است که مارکترها هر دو روش بازاریابی برونگرا و درونگرا را به خوبی بشناسند تا در هر تایمی بتوانند ، بهترین گزینه برای کسب و کار خود را انتخاب نمایند. در ادمه این مطلب، با بازاریابی برونگرا بیشتر آشنا خواهیم شد.
بازاریابی برونگرا چه مزایایی دارد؟
با اینکه بازاریابی ربایشی برای دسته بندی کاربران با توجه به سلایق و ویژگی های آنها عملکرد بهتری دارد، اما بازاریابی برونگرا هم دارای مزایایی است که نمیتوان آن ها را نادیده گرفت. در ادامه مزایای بازاریابی برونگرا را معرفی خواهیم کرد.
بالا بردن سطح آگاهی از برند: با بهره بردن از روش های گوناگون بازاریابی برونگرا خدمات کسب و کار یا محصولات خود را به کاربران دیگر معرفی خواهیم کرد این کاربران ممکن است از برند شما هیچ چیز ندانند.
نتیجه سریع می گیریم: کاربرانی که علاقهمند به خدمات یا محصولات برند شما هستند، با دیدن تبلیغات برونگرا جذب کسب و کار شما خواهند شد و احتمال این که به سرعت به مشتری شما تبدیل بشوند وجود دارد.
مصرفکنندگان به این روش بازاریابی عادت دارند: کاربران با این روش تبلیغات کاملا آشنا دارند و سال های بسیار زیادی است که این روش از تبلیغات را در رسانه های گوناگون مثل تلویزیون، سایت های اینترنتی و روزنامهها دیده اند و به گونه ای به این تبلیغات عادت کرده اند.
هدفگذاری کاربران غیرآنلاین: بهره بردن از روش بازاریابی برونگرا جهت جذب کاربرانی که از شبکههای اجتماعی و به طور کلی اینترنت استفاده زیادی ندارند و تاکنون با روش های بازاریابی اینترنتی آشنا نشده اند بسیار عالی و ایده آل خواهد بود.
به طور خلاصه وار می توان گفت، روشهای بازاریابی برونگرا در زمینه تبلیغات جز روشهای قدیمی می باشد و این کسب و کارها بودند که حتی قبل از گسترش اینترنت هم از این روشها برای دسترسی به مشتریان استفاده می کردند. در این دوره هم تعداد قابل توجهی از کسب و کارها، مخصوصا کسب و کارهای صاحب نام، برای معرفی برند خود از این روش ها بهره می برند.
جدا از این، اگر به «بازاریابی چندکاناله» (Omnichannel Marketing) علاقه مند هستید، نمیتوانید اثرات مثبت روش های برونگرا را در این زمینه انکار کنید. این احتمال وجود دارد که شما تصور کنید روشهای بازاریابی قدیمی نمی توانند مانند روشهای دیجیتال و جدید مؤثر واقع شوند، ولی این روش های بازاریابی قدیمی هم در همه حال می توانند موثر باشند و برند شما را به خوبی معرفی کنند.
این موضوع یادتان نرود که تعداد قابل توجهی از مصرفکنندگان در سطح جهان به تکنولوژی دسترسی ندارند و به طور کلی دسترسی زیادی به اینترنت ندارند میتوانید با بهره بردن از استراتژی های برونگرا به این تعداد از کاربران هم برند خود را معرفی خواهید کرد.