معرفی 5 روش برای سئوی ویدیو

5 روش برای سئوی ویدیو

سئوی ویدیو: 5 روش برای بهینه سازی ویدیو

گزارشات نشان می دهد که آمار بازدید کنندگان وب سایت ها با آپلود ویدیوهای جذاب افزایش پیدا می کند و کاربران به طور میانگین 2 دقیقه بیشتر در آن صفحه ماندگار خواهند بود. به همین دلیل اگر بخواهید آمار مدت زمان بازدیدکنندگان را در وب سایت خود افزایش دهید، استفاده از ویدیو بسیار مفید است و رتبه وب سایت را در موتورهای جستجو بهبود می بخشد. بازاریابان محتوا به دلیل اثربخشی بالایی که ویدیوها دارند از آن ها استفاده می کنند. هم چنین آن ها به سرعت دست به دست می چرخند و به موفقیت کمپین های بازاریابی کمک می کنند.

در این راستا می توانید از نرم افزارهای ویرایش ویدیو و تصویر استفاده کنید تا بتوانید یک ویدیوی با کیفیت تولید کنید. با ساخت یک ویدیوی بهینه نتیجه بازاریابی محتوای شما اثربخش تر عمل خواهد کرد. از آن جایی که سئوی ویدیو به طور پیوسته در حال رشد است، برای دستیابی به موفقیت بین رقبا لازم است که بر انواع روش های برتر در این زمینه مسلط باشید.

سئوی ویدیو چه بخش هایی دارد؟

با بهینه سازی ویدیوی خود، می توانید مطمئن شوید که آن در موتورهای جستجوی گوگل رتبه بالاتری خواهد گرفت، زیرا هنگام جستجوی یک کلمه کلیدی خاص، پیدا کردن آنها برای افراد آسان تر خواهد بود. با ویرایش متا داده ها می توانید به این هدف برسید و ترافیک بیشتری به سایت خود روانه کنید. موتورهای جستجو نمی توانند بفهمند که ویدیوی شما در مورد چیست، به همین دلیل با برچسب ها و متادیتاهای مرتبط باید به آن ها کمک کنید که دید آنلاین آن را افزایش دهند. در ادامه با ما همراه باشید تا از تکنیک هایی که معرفی کنیم استفاده کنید تا ویدیوی خود را در موتورهای جستجو سئو کنید و ترافیک بیشتری جذب کنید.

میزبانی ویدیوئی مناسبی را برگزینید

همیشه برای دستبابی به اهداف خود باید انتخاب درستی داشته باشید. برای دریافت سرنخ های جدید و بهبود حضور آنلاین در سایت خود، پلتفرم های بسیاری وجود دارد. به طور مثال پلتفرم هایی نظیر Youtube و vimeo برای تبلیغ سایت مناسب تر است و می ترافیک بیش تری به سایت خود هدایت کنید. اگر می خواهید نتیجه کارآمد تری در تبلیغات خود داشته باشید کار با youtube را آموزش ببینید و گستره ی بازدید آنلاین را افزایش دهید.

سئو ویدیو

از زیرنویس غافل نشوید

بسیاری از کاربران ویدیوها را با صدای خاموش تماشا می کنند، به همین دلیل با استفاده از زیرنویس می توانید ویدیوها را اثربخش تر کنید. با استفاده از رونوشت دسترسی به ویدیو را بهبود می بخشید و دید آن در موتورهای جستجو بهتر می کنید. برای این کار می توانید از نرم افزارهای ویرایش ویدیو استفاده کنید و زیرنویس به ویدیوی خود اضافه کنید. برای ویدیوهای طولانی تر استفاده از زیرنویس اهمیت بیش تری دارد. ربات ها هر چه متن بیش تری در صفحه ببینند احتمال بیش تری دارد که ویدیوی شما بر اساس کلمات کلیدی رتبه بندی شوند.

محتوای جالب و مرتبط به صفحه خود اضافه کنید

علاوه بر بهینه سازی ویدیوی خود باید به بهینه سازی متن صفحه نیز توجه کنید. اگر در صفحه شما کلمات کلیدی مرتبط وجود نداشته باشد و متن مناسبی نداشته باشد امکان این که رتبه پایینی بگیرید وجود دارد. با بهینه کردن خود صفحه، می توانید ویدیوی خود را با روش های ارگانیک تبلیغ کنید. اطلاعاتی که در صفحه قرار می دهید باید با ویدیو مرتبط باشد.

ویدیوی مشابه را در چند صفحه اضافه نکنید

کار اشتباهی که مبتدیان انجام می دهند بارگذاری یک ویدیو تکراری در صفحات مختلف است به امید این که شانس بیش تری برای نمایش آن وجود دارد. با انجام این کار موقعیت وب سایت خود را در موتورهای جستجو در شرایط حساسی قرار خواهید داد. برای گرفتن بازخورد بهتر است محتوای مرتبط  در صفحه خود قرار داده و ویدیو در بالای صفحه جانمایی گردد تا دید آن بهبود بخشیده شود.

علاوه بر سئو، از سایر روش های تبلیغاتی استفاده کنید

در عین حال که باید به سئو توجه داشته باشید، باید از روش های دیگر غافل نشوید تا مطمئن شوید که سایت شما در موتورهای جستجوی گوگل رتبه خوبی خواهد گرفت. نکته ای که وجود دارد گوگل و سایر موتورهای جستجوی گوگل به طور پیوسته در حال تغییر الگوریتم های خود هستند و به همین دلیل باید یک استراتژی پیچیده برای رشد سایت خود در نظر بگیرید که بهینه سازی سایت یکی از آن مراحل است.

همچنین شما می توانید از تبلیغات پولی و سایر روش های بازاریابی دیجیتال کمک بگیرید تا اطمینان حاصل کنید که محتوای شما توسط مخاطبین هدف دیده خواهد شد. در بین تبلیغات پولی، تبلیغات فیس بوک نسبت با سایر پلتفرم ها ارزان تر است. البته افرادی هستند که با موفقیت در اینستاگرام و پینترست تبلیغ می کنند و نتیجه خوبی دریافت می کنند.

مریم مقدس زاده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *