نکات مهم در طراحی سایت رستوران – بخش دوم

طراحی سایت رستوران

در مقاله طراحی سایت رستوران – بخش اول به توضیحاتی مهم در خصوص طراحی وب رستوران پرداختیم. در ادامه این مقاله به توضیحات کامل تری در این خصوص می پردازیم.

نمایش اطلاعات قدیمی و عدم بروزرسانی سایت

زمان و همچنین شماره تلفن ها تغییر کرده است. اگر می خواهید در طراحی وب سایت رستوران با شکست مواجه شوید، مطمئنا از جزئیات یا اطلاعات نادرستی استفاده می کنید که مشتریان بالقوه خود را سردرگم و ناامید می کنید. از آنجا که کسی دوست ندارد کل شهر را بگردد تا برسد به رستورانی که بسته است، پس  اطلاعات وب سایت رستوران می بایستی همیشه به روز باشد.

اگر می خواهید یک وبسایت موثر و کارآمد داشته باشید، مطمئن شوید که تمام اطلاعاتتان دقیق است – اطلاعات خود را همیشه به روز کنید. خدمتکار شما، از توضیح دادن به مشتریان ناامید شده ایی که وعده ی غذایی چاشت شما حاضر نیست خسته شده است، از شما سپاسگزارم.

سایت شما به سختی نمایش داده می شود یا به سختی جستجو می شود

اجازه دهید برای لحظه ایی فلسفی بیاندیشیم. اگر درختی در جنگل بیافتد، صدا تولید می کند؟ در مورد اینکه اگر یافتن رستوران شما غیر ممکن است – آیا واقعا سایت شما وجود دارد؟ اگر احساس خستگی می کنید، این یک رویا نیست! از خواب بیدار بشید و یافتن موقعیت مکانی ( موقعیت مکانی رستوران) خود را با چندین عمل ساده آسان کنید !

وب سایت های با طراحی خوب، اطلاعات خود را به آسانی در دسترس قرار میدهند. حتی برای بهتر انجام دادن این کار – آنها یک نقشه گوگل یا Google Map را در سایت تعبیه می کنند تا ما (مشتریان) را در یافتن یا مسیریابی سریع موقعیت یا مکان رستوران (با استفاده از دستگاه های تلفن همراه) یاری کنند. اگر قبلا این کار را انجام نداده اید، برای تأیید کسب و کار خود از Google My Business استفاده کنید. احتمالا کسی این کار را قبلا انجام داده باشد – دوبار چک کنید که گوگل اطلاعات فعلی شما را داشته باشد.

عدم استفاده از محتوای با ارزش

وب سایت های بزرگ داستان هایی راجع به افرادی که در پشت پرده ی این کسب و کار هستند و آنچه که آن را خاص می کند را به اشتراک می گذارند. آیا تمامی مواد غذایی شما به صورت محلی عرضه می شود؟ آیا چوب تنوری که پیتزا را می پزد از ایتالیا وارد شده؟ آیا دستورالعمل های پخت از دوران کودکی شما ناشی می شود؟ فقط یک توصیف مختصری از آنچه که چه چیزی باعث شده است رستوران شما تبدیل به رستوران منحصر به فرد یا ناب شده است در وب سایت ارائه دهید.

طراحی سایت رستوران

 استفاده از رنگ های غیر طبیعی

همه ما میدونیم که بهترین روش برای جلب توجه کسی این است که آنها را با یک پالت رنگ های روشن و هم سنجی سورپرایز یا بمباران کنیم. مطالعات یا بررسی ها نشان می دهد که رنگ های گرمتر (warmer colors) می توانند در افراد حس گرسنگی ایجاد کنند. رنگ های قرمز و نارنجی تیره باعث تحریک گرسنگی در بیننده می‌شود. اگر دقت کنید تمامی مغازه های فست فود در برندسازی خود از رنگ قرمز استفاده می کنند. چیزی که در مطرح ترین فست فود ها از جمله McDonald ، Burger King یا KFC دیده می شود. این به این معنی نیست که یک رستوران می بایستی از پس زمینه ی یکدست از رنگ های قرمز یا نارنجی استفاده کند، اما می توانید در طول طراحی سایت رستوران استفاده کنید. و مطمئن شوید که طراحی تجسمی یا بینایی وب سایت شما با نام تجاری شما سازگار باشد.

اهمیت ندادن به شبکه های اجتماعی

رسانه های اجتماعی فقط منجر به تعامل یا برقراری ارتباط مشتریان فعلی و بالقوه می شود.  اگر تا به حال تعامل یا برقراری ارتباط آنلاین منفی در رسانه های اجتماعی داشته اید، این بدین معنی نیست که حتما باید از حضور شبکه های اجتماعی را نادیده بگیرید. و نیازی نیست که در تمامی رسانه های اجتماعی حضور داشته باشید، اما حداقل در شبکه های اجتماعی نظیر Facebook  و یا Instagram حضور داشته باشید. حضور در شبکه های اجتماعی روشی آسان برای تبلیغ رویدادهای خاص و آگاهی مردم است. اگر شخصی از کارکنان خود در رستوران دارید که عاشق رسانه های اجتماعی هست، این کار را به او بسپارید تا عکس های مواد غذایی را به روز رسانی کرده  یا منو های فصلی و رویدادهای خاص را برجسته کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *