این مطلب را جهت ارتقای سایت در کلمات کلیدی منتخب دنبال کنید و از آن بهره ببرید.
رتبه بندی موتورهای جستجو برای سئو بسیار با اهمیت می باشد.
همیشه به این صورت نیست که سئو باب میل ما کار کند. طبیعی است گوگل صفحاتی را به غیر از کلمات کلیدی که ما دوست داریم برای رتبه بندی انتخاب می کند.
چگونه می توانید Google را برای بهبود رتبه بندی صفحه برای کلمات کلیدی مورد نظر راهنمایی کنید؟
با توجه به این که این کار آسانی نمی باشد، اما اطمینان خاطر داشته باشید که گوگل از صفحه شما به بهترین نحو ممکن سیگنال های درست و صحیح را دریافت می کند.
بهینه سازی ای خوب است که رتبه صفحه شما را افزایش دهد. ممکن است شما با یک خط نازک باعث افزایش بیش از حد بهینه سازی شوید که زیادی بودن این کار می تواند نتیجه ای برعکس را برای شما داشته باشد.
بیایید ببینیم چگونه می توانیم با دوری از اشتباهات بیشینه بهینه سازی، صفحه ای را برای یک کلمه کلیدی بهینه کرده و رتبه بندی آن را به روشی کارآمد بهبود ببخشیم.
رتبه بندی پایه را پیدا کنید
پیش از این که شروع به انجام کار کنید، لازم است بررسی کنید و بدانید که صفحه شما برای بهبود در لیست کلمات کلیدی وجود دارد یا خیر!
شما می توانید کلمات کلیدی خود را در گوگل به صورت دستی جستجو کنید و موقعیت خود را زیر نظر داشته باشد و یا اینکه می توانید از روش دیگری مثل ردیابی استفاده کنید.
حتی می توانید این کار را به صورت دستی انجام دهید.
باید به این نکته توجه داشته باشید که نباید انتظار پیشرفت ناگهانی را داشته باشید. در حالی که این پیشرفت به تدربج برای شما به دست خواهد آمد.
استراتژی بازاریابی با استفاده از ردیابی کلید واژه، محتوای خود را بهینه می کند.
تغییرات را تحقیق کنید
بعد از اینکه کلید واژه خود را در ابزار کلید واژه گوگل تایپ کردید، باید در جستجوی دو چیز باشید. اول اینکه باید به دنبال کلمات کلیدی قدرتمند باشید و دوم اینکه برای هر یک از این کلمات کلیدی به سایت های دیگر نگاه کنید و سپس، به موتور جستجوی گوگل بروید و کلید واژه خود را تایپ کنید.
زمانی که شما در حال تایپ کردن کلمات کلیدی هستید، توسط گوگل به شما پیشنهاد می شود.
پیش از این که بخواهید هر نوع تغییری در صغحه خود ایجاد کنید، تحقیقات اولیه، درستی نتیجه نهایی که می خواهید به آن برسید را تضمین می کند.
از این موضوع آگاه هستیم که چیزی در زندگی غیر ممکن نیست، ولی می توان گفت که در سئو این موضوع صدق نمی کند و ممکن بودن بعضی چیز ها وجود ندارد.
بعضی اوقات ما به خاطر آنچه می خواهیم رتبه بندی نمی کنیم، بلکه برای آنچه واقع بینانه است رتبه بندی می کنیم.
ممکن است دوست داشته باشید که وب سایت خود را بهینه کنید تا در بازاریابی محتوا قرار بگیرید، اما این کار غیر ممکن است مگر اینکه توانایی رقابت با وب سایت های مثل ویکی پدیا، موسسه بازار یابی محتوا، Copy logger ،Quick Sprout و سایر وب سایت هایی که از قدرت بالایی برخوردار هستند را داشته باشید. در غیر اینصورت جایگاهی غیر از صفحات دوم و سوم و …..نخواهید داشت.
رویکرد واقع بینانه برای موفقیت کلمات کلیدی این است که ترافیکی که از کلمات کلیدی قدرتمند به دست می آید با کلمات کلیدی اصلی مقایسه نمی شود.
شما نباید تلاش های خود را صرف دنبال کردن رتبه هایی کنید که نمی توانید به دست آورید، بلکه بیشتر بر روی شناسایی کلمات کلیدی که می توانند واقعاً نتایج صفحه شما را بهبود ببخشند تمرکز کنید.
یکی از دلایلی که منجر به رتبه بندی بهتر برای کلمات کلیدی رقابتی و همچنین اعتماد می شود، رتبه ای بالا برای کلمات کلیدی مناسب می باشد.
بررسی SEO در صفحه
اکنون که انتظارات واقع بینانه ای را مشخص کرده اید، می توانید شروع به انجام کار های واقعی کنید.
فناوری جدید یادگیری ماشین Rank Brain Google به اندازه کافی هوشمندانه است که کلمات کلیدی مختلف را به شما مرتبط می کند و نتایج مرتبط را پیدا می کند.
توضیحات صفحه:
ممکن است Google تصمیم بگیرد که توضیحات شما را در SERP ها نشان ندهد، اما هنوز هم ارائه توضیحات سفارشی برای هر صفحه از وب سایت خود، به ویژه صفحاتی که می خواهید رتبه بالاتری داشته باشید، حائز اهمیت است.
لازم است که با دقت محتوای صفحه را توصیف کنید و تغییرات کلمه کلیدی که مورد نظر خود می باشد را در آن وارد کنید.
برچسب های H1:
باید کد HTML خود را مورد بررسی قرار دهید که صفحه شما فقط شامل یک مجموعه از برچسب های H1 باشد. برچسب H1 لزوماً مشابه برچسب عنوان صفحه شما نیست، اما باید حاوی تغییراتی در کلمه کلیدی هدف شما باشد.
محتوای صفحه:
در سال 2011، Amit Singhal (رئیس تیم رتبه بندی Google) توضیحاتی برای آنچه گوگل در مورد وب سایت با کیفیت می داند منتشر کرد.
این یکی از مهمترین اسناد در هنگام جستجو برای SEO است، زیرا آنچه را که Google هنگام ارزیابی ارزش صفحه جستجو می کند توصیف می کند. مواردی مانند کیفیت محتوا، اصالت، قالب بندی، تحلیل عمیق، ارائه و اعتماد نویسنده نقش مهمی دارند.
با فرض اینکه در ابتدا تمام نکات پشت صحنه را به طور صحیح دریافت کرده اید، باید از کلمه کلیدی هدف و تغییرات در محتوای صفحه ذکر شده اطمینان حاصل فرمایید. ولی بهتر است که از قرار دادن کلمات کلیدی در متن بپرهیزید و همچنین از بهینه سازی بیش از حد خودداری کنید.
لازم است باید بررسی کنید که خزنده موجود در عنوان صفحه و برچسب های H1 با محتوای صفحه مطابقت دارد.
ابزار هایی وجود دارد که قادر به محاسبه چگالی کلمات کلیدی و ارائه توصیه ها می باشد و استفاده چند بار از کلمات کلیدی در محتوا، کافی است.
داده های ساختاری:
Micro data، قطعه های غنی و طرحواره ها همه نام های مربوط به داده های ساختاری هستند.
اگرچه هنوز بخشی از الگوریتم رتبه بندی گوگل محسوب نمی شود، اما دیر یا زود بخشی از فرایند رتبه بندی قرار خواهد گرفت.
با پیاده سازی داده های ساخت یافته، درک Google آسان تر می شود که صفحه شما در مورد چه چیزی می باشد و برای ارتقای رتبه شانس خود را بهبود می بخشد.
داده های ساخت یافته نه تنها برای محصولات یا سازمان ها موجود است بلکه می تواند برای مقالات و پست های وبلاگ نیز مورد استفاده قرار بگیرد.
هنگام تلاش برای بهبود بخشیدن به موقعیت رتبه بندی یک صفحه خاص، بقیه سایت شما می تواند کمک زیادی به شما کند.
شما می توانید از تغییرات کلمه کلیدی هدف خود به عنوان متن لنگر در سایر صفحات خود استفاده کنید و آنها را به صفحه مورد نظر خود پیوند دهید.
پیوند داخلی:
پیوند داخلی برای سئو بسیار عالی است و همچنین می تواند در معنی کردن و شناسایی صفحات مهم سایت به گوگل کمک کند، زیرا صفحات دارای بیشترین لینک داخلی، به طور کلی صفحات مهم سایت هستند.
تصور اشتباهی وجود دارد که نباید در متن های لنگر غنی از کلمات کلیدی در پیوندهای داخلی استفاده کنید، اما زمان آن است که مجدداً تجدید نظر کنید.
کافی است که نگاهی به بخش لینک های داخلی در راهنمای شروع بهینه سازی موتور جستجو، که چند سال پیش توسط گوگل منتشر شده است داشته باشید تا متوجه اصل ماجرا شوید.
ارتباط بقیه صفحات:
علاوه بر پیوند های داخلی، اقدامات دیگری برای اطمینان از انتشار مطالب مرتبط در وب سایت وجود دارد. یعنی این که شما باید صفحاتی را ایجاد کنید که باعث هدف قرار دادن سایر کلمات کلیدی شود.
موسسه بازاریابی محتوا “بازاریابی محتوا” را رتبه بندی می کند. نه تنها به این دلیل که صفحه اصلی برای آن اصطلاح بهینه شده است، بلکه به این دلیل است که بسیاری از صفحات منتشرشده با آن اصطلاح مرتبط هستند و این باعث می شود صفحه اول قوی تر شود.
می توانید با بهینه سازی محتوای مرتبط از صفحات موجود در سایت، رتبه ی صفحه خود را بالاتر ببرید و اینکه فقط به متن فکر نکنید.
همچنین از انواع مختلف محتوا مثل (فیلم، اسلاید، نمایش و…) استفاده کنید و آخرین روند وبلاگ نویسی، به ویژه موارد مرتبط با فرکانس انتشار، در نظر بگیرید.
توصیه شده برای شما:
تکنیک های پیوند دهی که به رتبه بندی، یافتن و خواندن مطالب شما کمک می کند:
سئو خارج از صفحه را فراموش نکنید.
تمام اقدامات، مربوط به تغییراتی است که می توانید در وب سایت خود ایجاد کنید، اما نقش سایر سیگنال های سئو خارج از صفحه را فراموش نکنید.
با توجه به اینکه کلمه کلیدی شما چقدر رقابتی است، ممکن است شما مجبور شوید چند پیوند خارجی به صفحه خود با دقت بسازید.
وب سایت های بسیار مرتبط و قابل اعتماد را برای ادغام پیوند های خود مشخص کنید.
نیازی به بهینه سازی نیست، زیرا برخلاف پیوند های داخلی، پیوند های خارجی متن لنگر غنی از کلمات کلیدی استفاده نمی کنند.
هدف شما این نباشد که Google را سر درگم کنید و بر این باور باشید که سعی دارید سیستم را با ساختن پیوند های مصنوعی فریب دهید، بلکه این را تشخیص دهید که به محتوای سایت دیگر ارزش افزوده می دهید.
از رسانه های اجتماعی عاقلانه استفاده کنید:
راه دیگر برای اینکه آن صفحه خاص برای سایر کاربران شناخته شود و به طرز چشمگیری شانس دستیابی به لینک های طبیعی را افزایش دهد، تبلیغ آن در شبکه های رسانه های اجتماعی است.
برای اینکه صفحه شما برای افراد بیشتر قابل مشاهده باشد، باید در اینستاگرام هزینه کرده و از توییت های تبلیغاتی یا پین های تبلیغی Pinterest استفاده کنید.
شما باید از هر تکنیک یا روشی معتبر استفاده کنید تا بتوانید مطالب خود را بیشتر جلوی چشم قراردهید.
افرادی مخاطب هدف شما هستند که محصول شما را بخرند یا با صفحات شما ارتباط برقرار کنند و بر هدف شما تاثیر گذار باشند، مانند (روزنامه نگاران، وبلاگ نویسان، نویسندگان نشریات شناخته شده و غیره)
به یاد داشته باشید که هدف شما بیشتر فروش یا بازدید از صفحه نیست، بلکه بهبود رتبه آن است.
نتیجه
کارهای پیشرفته SEO مانند تلاش برای بهبود رتبه بندی صفحه برای یک کلمه کلیدی خاص زمان می برد.
زمان لازم است تا Google متوجه تغییراتی در صفحه منتشر شده شود، بنابراین سریع نتیجه گیری نکنید.
روند ساده است:
- عناوین صفحه، توضیحات و محتوای صفحه خود را برای کلید واژه هدف بهینه کنید
- روی سئوی خارج از صفحه خود کار کنید
- مواضع رتبه بندی خود را کنترل کنید
مهم این است که به جای انجام بهینه سازی بیش از حد، کسب رتبه های موقتی بالا و مرتب سازی و سپس تعجب از چگونگی خارج شدن از مجازات های Google، پیشرفت آهسته در رتبه بندی های خود را داشته باشید.