پروسه انتخاب اسم برند را نباید ساده فرض کنید، انتخاب اسم برند از قوانین اولیه شروع یک کسبوکار موفق است، اسم یک برند فراتر از یک اسم ساده و معمولی است و بخش بزرگی از نتیجه کسبوکار شما را شامل میشود.
در انتخاب اسم برند باید نکاتی را در نظر داشت تا بعدها از انتخاب برند از روی سهلانگاری و بدون رعایت اصول، پشیمان نشوید، پس تا انتهای این مقاله، با ما همراه باشید تا بتوانید برای اسم برند کسبوکار خود بهترین انتخاب را داشته باشید.
تاثیر انتخاب اسم برند مناسب به منظور موفقیت در کسبوکار
قبل از هر چیزی برای کسبوکار خود باید برندی را انتخاب کنید که ماندگار باشد، اما باید آگاهی داشته باشید که آیا این اسمهای انتخابی برای فعالیت شما مناسب هستند یا خیر؟
همانطور که یک برند مناسب برای شرکت، میتواند باعث به اوج رسیدن کسبوکار شود، یک اسم اشتباه هم میتواند کسبوکار شما را از موفقیت دور کند.
اکثر افراد برای انتخاب اسم برند خوب هزینه و وقت زیادی میگذارند اما سایر افراد برای انتخاب اسم برند، انرژی صرف نمیکنند و جوانب و اصول را در نظر نمیگیرند، به همین خاطر بعد از مدتها تصمیم میگیرند نام برند خود را عوض کنند که این تغییر برند در وسط راه شما را با چالشهای زیادی مواجه میکند.
راهنمای انتخاب یک نام برند موفق
انتخاب برند برای کسبوکار جدید احتمالا برای شما ساده به نظر آید اما در حقیقت یکی از اساسیترین جوانب موثر در موفقیت کسبوکار است، این برند در سالهای پیش رو، سازنده تصویر فعالیت شماست و از ابتدای امر باید بهترین و مطمئنترین انتخاب را داشته باشید.
برند باید به گونهای باشد که مشتریان بتوانند به خوبی با آن ارتباط برقرار کنند، بنابراین برندی که فقط گیرا باشد شرط کافی برای خوب بودن اسم برند نیست، به همین خاطر است که گفتیم انتخاب نام برند ساده نیست!
قوانین انتخاب اسم برند چیست؟
درصورتی که موفق نشوید بهصورت قانونی اسم انتخاب شده را به عنوان برند خود به ثبت برسانید، هر چقدر برای پیدا کردن اسم برند صرف کردهاید، به هدر رفته است، بنابراین پیش از هر چیز از قوانین انتخاب اسم برند مطلع شوید:
- اسامی برند انتخاب شده باید فارسی باشد و واژه بیگانه در آن استفاده نشده باشد.
- مطابق با شئونات اسلامی کشور باشد.
- قبلا استفاده نشده و به ثبت نرسیده باشد، برای بررسی این موضوع پایگاه اینترنتی ilenc.ir کمک رسان شماست.
- اعداد به صورت ریاضی مورد استفاده قرار نگیرد.
- دارای عناوین ایثارگران، شاهد و مانند آنها نباشد.
- دارای اسامی کاشفان، شعرا و محققین معاصر نباشد.
ویژگیهای یک نام برند خوب چیست؟
اسم برند باید بتواند تجربه، اعتبار و برجستگی محصولات یا خدمات را منتقل کند، اصلیترین و خاصترین شاخص برند را می توان در شخصیت برند مشاهده کرد، شخصیت برند در گرو اصلیترین و خاصترین ویژگیهای آن قرار گرفته است.
- جذابیت و گیرایی داشته باشد
- کوتاه، مختصر و ساده باشد
- ظاهر برند شیک و دارای توازن باشد
- شخصیت برند شما با نوع کسبوکارتان همخوانی داشته و دارای معنی مناسب باشد
- برند انتخابی میان رقبا برجسته و قوی باشد
- ترجیحا از برندهای مخفف استفاده نشود.