انواع تولید محتوا را بشناسید

انواع محتوا را بشناسید

انواع تولید محتوا را بشناسید

در عصر دیجیتال ما با انواع محتوا سر و کار داریم و هر روزه تعداد بسیاری محتوا در قالب های مختلفی به چشم ما می خورد. تولید محتوا می تواند تاثیر بالایی روی مخاطب بگذارد. روزانه ممکن است اشکال مختلفی محتوا در قالب متنی، ویدیویی و صوتی دریافت کنیم. با تولید محتوا می توان اطلاعات مفید و با ارزشی تهیه نمود و به نیاز کاربران پاسخ داد.

در این مقاله با ما همراه باشید، قرار است درباره ی انواع محتوا بپردازیم.

انواع محتوا بر اساس فرمت ارائه

اگر بخواهیم محتوا را بر اساس فرمت ارائه دسته بندی کنیم:

انواع محتوا بر اساس فرمت ارائه

محتوا می تواند در فرمت های مختلفی ارائه شود:

محتوای متنی

رایج ترین نوع محتوایی که وجود دارد، محتوای متنی است. در حال حاضر شما دارید یک محتوای متنی را مطالعه می کنید. لابد برای شما هم پیش آمده در صورت پیش آمدن سوالی سریعاٌ به سراغ گوگل می روید و پاسخ آن را در میان مقالات جستجو می کنید.

محتوای متنی می تواند در قالب های زیر ایجاد شود:

  • بلاگ پست و صفحه محصول
  • کپشن پست رسانه های اجتماعی
  • پست متنی در کانال های مختلف
  • ایمیل مارکتینگ
  • و هر متنی که به هر شکل و قالبی ایجاد گردد.

اما مسئله ای که وجود دارد که محتوایی که تولید شده چگونه می خواهد به دست مخاطبین برسد. به عنوان مثال اگر یک محتوای متنی برای یک صفحه محصول یا بلاگ آموزشی نوشته اید باید نکته های سئو و استفاده از کلمات کلیدی را طوری رعایت کنید که آن محتوا به دست جامع هدف برسد.

محتوای متنی می تواند توسط فردی نوشته شود و یا متنی ترجمه شود و یا از روی مقال های بازنویسی شود.

محتوای تصویری

محتوای رایج بعدی که در رسانه ها استفاده می شود، محتوای تصویری است. روزانه مدت زیادی با رسانه های اجتماعی سر و کار داریم و تصاویر مختلفی با موضوعات متفاوتی در قالب تصاویر محصول و اینفوگرافیک ها مشاهده می کنیم.

محتوای تصویری هم قالب های زیادی دارد که به شرح زیر قابل دسته بندی می باشد:

  • تصاویر محصول
  • میم ها
  • اسکرین شات ها
  • اینفوگرافیک
  • تصاویر اسلاید
  • وکتورها

لازم است که در تصاویر هم باید اصول سئو رعایت شود. در گذشته تنها فقط در بستر وب سایت ها ALT و یا همان متن جایگزین برای تصاویر تعریف می کردیم، اما اکنون اگر در شبکه های مجازی بخواهید تصویری منتشر کنید، گزینه ای قرار دارد که بتوانید توضیحاتی برای آن تعریف کنید.

محتوای ویدیوئی

به جرات می توان گفت محتوای ویدیوئی محبوب ترین محتوا به شمار می آید. هم چنین این محبوبیت به طور پیوسته در حال افزایش است. این دسته از محتوا را می توان در وب سایت، رسانه های اجتماعی و انواع کانال ها قرار داد. بر اساس موضوع تولید محتوای ویدیویی به دسته بندی زیر انجام می شود:

  • ویدیوی توضیح محصول
  • ویدیوی سرگرم کننده
  • وبینار
  • ویدیو زنده

پیشنهاد می گردد که در تولید محتوایی که ایجاد می کنید ویدیو را فراموش نکنید. کاربران دیدن ویدیو را به خواندن متن های طولانی ترجیح می دهند. از ویدیوهای آموزشی و یا ویدیوهای سرگرم کننده برای مخاطبین جذاب تر است.

محتوای صوتی

نوع دیگری از محتوا، محتوای صوتی است. محتوای صوتی در قالب های مختلفی تولید می شود. اگر علاقمند به پادکست و یا کتاب های صوتی هستید شما در حال استفاده از یک محتوای صوتی هستید.

محتوای صوتی موضوعات مختلفی را در برمی گیرد. صوت های آموزشی، اخبار، مصاحبه، پادکست و کتاب صوتی جزء محتواهای صوتی به شمار می آیند.

کلام آخر

اگر کسب و کار دارید، پیشنهاد می شود برای این که جذب مخاطب داشته باشید از تولید محتوا هرگز غافل نشوید. امروزه هر کسب کاری شروع به تولید محتوا در شبکه های اجتماعی کرده است. همین امر سبب شده اشخاص در فضای مجازی شناخته شده و در کسب و کار خود تبدیل به یکی از بهترین ها شوند.

 

مریم مقدس زاده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *