جستجوی صوتی گوگل چیست؟
این روزها یکی از پرطرفدارترین و پرکاربردترین روش های جست و جو در شبکه اینترنت جستجوی صوتی است. جست و جوی صوتی در موتور جست و جوی گوگل نیز یکی از محبوب ترین ها است. از دوران متولد شدن موتورهای جست و جو در شبکه وسیع اینترنت، تنها روش استفاده کردن از این موتورها و دریافت خروجی ایده آل، جست و جوی دستی و نوشتن عبارات و جمله های مد نظر بود.
در همین بین با پیشرفت بی نظیر فناوری و تکنولوژیها گوناگون شبکه اینترنت هم دارای پیشرفت هایی در زمینه خود بود.
دنیای اینترنت و شبکه و همواره تلاش کرده که همزمان با پیشرفت فناوری، خود را رو به جلو بکشد.
یکی از محبوب ترین تکنولوژی ها و فناوری ها در این زمینه، هوش مصنوعی با امکان تعامل دو طرفه با شخص کاربر می باشد؛ یکی از نمونه های قابل توجه این هوش مصنوعی که بیشتر کاربران با استفاده از گوشی هوشمند خود در همه نقاط دنیا به آن دسترسی پیدا کرده اند و همواره از امکانات آن بهره می برند، دستیارهای صوتی هوشمند می باشد که طبق دستورات صوتی با کاربر ارتباط برقرار می کند و با استفاده کردن از شبکه اینترنت، دستورات و فرمان های کاربران را اطاعت می کند.
چرا باید از جست و جوی صوتی گوگل استفاده کنیم؟
بیشتر کاربران در زمان تایپ متن های خود در شبکه جهانی گوگل با مشکلاتی برخورد می کنند که به علت همین مشکلات در اکثر مواقع به نتایجی که مد نظر داشتند نمی رسند. به همین دلیل گوگل به فکر ارائه جستجوی صوتی برای کاربران افتاد. با بهره بردن از جست و جوی صوتی، کاربران موفق شدند به سادگی و با استفاده از کلمات گفته شده به جست و جو در گوگل و بازدید از سایتهای گوناگون مشغول شوند و دیگر جستجو به صورت نوشتاری را کنار بگذارند.
در واقع جست و جوی صوتی یک مورد تازه بود که با توجه به آن کاربران سریع تر به نیازها و جستجوی خود می رسیدند. موتورهای جست و جو همواره در پی راهی بودند که راحتی و رضایت کاربران خود را به دست آورند. کاربرانی زیادی هستند که به علت کمبود وقت امکان تایپ دستی را نداشتند، در نتیجه، روش جست و جوی صوتی برای آن ها بسیار عالی و موثر خواهد بود.
از سوی دیگر باید گفت که گوگل، یک شرکت ارائه خدمات به حساب می رود؛ پس هر چه امکانات آن افزایش پیدا کنند در پی آن کاربرانش هم افزایش پیدا خواهند کرد، می تواند رقبایش را شکست دهد و همینطور درآمد بیشتری هم به دست خواهد آورد.
گوگل برای عرضه یک موتور جستجوی صوتی یک هدف اصلی داشت و آن این بود که موتور جست و جوگر خود را از حالت منفعلی که اکثر کاربران آن را تصور می کردند خارج کند و کاربر با آن دارای یک تعامل دو طرفه باشد. این مورد دقیقا به شکلی که گوگل در نظر جلو رفت.
چگونه از موتور جست و جوی گوگل استفاده کنیم؟
استفاده از سیستم جست و جوی گوگل اصلا سخت نیست. پیش از هر چیز، جهت انتقال صدا به جست و جوگر صوتی به یک میکروفن نیاز خواهید داشت. در بیشتر دستگاه ها مانند گوشی های همراه هوشمند و لپ تاپ ها این میکروفن به شکل پیش فرض قرار داده شده ولی کامپیوترهای خانگی این گونه نیستند و نیاز است تا به صورت جداگانه برای آن ها میکروفن خریداری شود.
در مرحله بعد برای جست و جو به مرورگر کروم مراجعه می کنیم؛ این مرورگر به وسیله شرکت گوگل تولید شده و از قابلیت جستجوی صوتی نیز پشتیبانی کامل میکند.
با استفاده از گوشی هوشمند همراه بیشتر به این پی می بریم که استفاده از جست و جوی صوتی گوگل بسیار ساده است.
در هر صورت پس از مطمئن شدن از وجود میکروفون در دستگاه مورد نظر، باید مرورگر کروم را برای استفاده آماده کنیم.
پس از نصب کروم، در صفحه home که نوار جست و جوی موتور گوگل را در آنجا مشاهده می کنید، با انتخاب گزینه میکروفن و سپس تائید اجازه استفاده از میکروفن را به مرورگر می دهید، حالا فقط باید عبارت یا جمله مورد نظر خود را در جلوی میکروفن بگویید تا نتایج جست و جو برای شما نمایان شوند.