بهترین روش های طراحی
طراحی فروشگاه تجارت الکترونیک شما به نیازهای مشتریان شما بستگی دارد. با این حال، برخی از استانداردها در بین صنایع مرتبط هستند.
در اینجا چند عنصر ضروری برای هر طراحی سایت تجارت الکترونیک وجود دارد:
طراحی برای تجربه کاربری
طراحی تنها به ظاهر فروشگاه شما نیست، بلکه این است که چگونه مشتریان شما را احساس کنند. کسب و کار تجارت الکترونیک شما باید تجربه منحصر به فردی را ارائه دهد که پیوند عاطفی بین خریداران و محصولات شما ایجاد کند. شما می خواهید مشتریان محصول شما را در زندگی روزمره خود تصور کنند و توجیه عادات خرج کردن خود را برای آن ها آسان کنند.
عکس های زیبا و رنگ های روشن دوست داشتنی هستند، اما اولویت دادن به تجربه مشتری بیشترین تاثیر را دارد. پس از یک تجربه کاربری دلپذیر، مشتریان احتمالا سفارشات خود را تکمیل می کنند و خریداران مکرر می شوند.
یک طراحی مشتری محور ساختار و جریانی ارگانیک دارد که برای خریداران در سراسر جمعیت شناسی سازگار و آسان است. ناوبری سایت خود را ساده کنید و یک ویژگی جستجوی هوشمند برای کمک به مشتریان در یافتن سریع محصول مورد نظر خود در نظر بگیرید.
در وب سایت خود قدم بزنید تا از دیدگاه مشتری بینشی کسب کنید. جستجوی محصولات چقدر آسان است؟ آیا مشخص است که مشتریان برای خرید یک محصول باید چه مراحلی را طی کنند؟
هویت برند را مطابقت دهید.
وب سایت تجارت الکترونیک شما چیزی بیش از یک فروشگاه است. این یک برند است یک رویکرد برند اول برای طراحی تضمین می کند که فروشگاه شما منعکس کننده ارزش پیشنهادی است که به سرنخ ها متصل می شود، وفاداری ایجاد می کند و وب سایت شما را به عنوان یک برجسته در بین رقبا معرفی می کند.
برند شما به عنوان یک کسب و کار آنلاین بر شخصیت شما تاکید می کند، فرهنگ شرکت شما را نشان می دهد و با کیفیت محصول شما همسو می شود.
یک طراحی موفق، داستان برند شما را از طریق زیبایی شناسی و پیام رسانی یکپارچه منتقل میکند. انواع عکس های محصول ، فونتها، نماد نگاری و طرح های رنگی که با مشتریان شما طنین انداز می شوند را تعیین کنید.
با طراحی خود سازگار باشید.
طرح بندی و ویژگی های صفحه ممکن است برای جا دادن محصولات جدید، اطلاعات و توالی های پیمایش تغییر کند. اما پالت رنگ، منو و لوگوی شما، الگو ها و فونت ها همگی باید منعکس کننده یک روایت منسجم باشند.
با روندها به روز باشید.
بیست سال پیش، فروشگاه های تجارت الکترونیک ابزار واسطه ای برای اتصال مشتریان به تیم فروش بودند. امروزه، طراحی های وب تجارت الکترونیک با پیشرفت های تکنولوژی به تکامل خود ادامه می دهند. روند های نو ظهور شامل طرح بندیهای تعاملی، صفحات پویا و توصیه های محصول مبتنی بر داده است.
بنابراین جای تعجب نیست که مشتریان انتظار تجربه کاربری دیجیتال شخصی سازی شده را داشته باشند. آن ها یک سفر یکپارچه می خواهند که به آن ها امکان جستجوی محصولات، خرید اقلام و پیگیری سفارشات آنلاین را بدهد.
تجارت اجتماعی نیز در حال گسترش است و در بازاریابی فروشگاه های تجارت الکترونیک و ارتباط با خریداران در کانال های مختلف یکپارچه شده است.
بهینه سازی برای موبایل
معمولاً مصرف کنندگان هنگام خرید آنلاین بین دستگاه ها جابه جا می شوند. اجرای یک چیدمان بصری و ثابت در دستگاه های تلفن همراه، دسکتاپ، تلفن های هوشمند و تبلت ها، تجربه ای به یاد ماندنی را ایجاد می کند که باعث می شود خریداران تمایل به بازدید از فروشگاه شما داشته باشند.
اگر طراحی وب سایت شما برای موبایل مناسب نباشد، می توانید مشتریان بالقوه را خاموش کنید. بیش از نیمی از کاربران پس از تجربه منفی تلفن همراه، کمتر با یک نام تجاری درگیر می شوند و 67 درصد احتمال بیشتری دارد که از فروشگاهی با طراحی واکنش گرا خرید کنند.
طراحی موبایل شما باید با ناوبری شما هماهنگ باشد. به عنوان مثال، فروشگاهی با موجودی گسترده ممکن است از جستجوی محصول با قابلیت فیلتر و منوی محصول سلسله مراتبی بهره مند شود.
طراحی موبایل خود را قبل از راه اندازی آزمایش کنید تا تنظیمات اندازه صفحه نمایش و انتقال ویژگی را تأیید کنید.
نظرات مشتریان را بگنجانید.
از توصیفات مثبت و محتوای تولید شده توسط کاربر به عنوان اثبات اجتماعی استفاده کنید. مشتریان به سایر خریداران اعتماد دارند. وقتی افراد دیگر تجربه خرید خوبی داشته باشند، ارزش برند را تایید می کند، مقاومت را از بین می برد و مشتریان جدید تمایل بیشتری به خرید محصول شما پیدا می کنند.
فرآیند پرداخت را ساده کنید.
مسیر خرید مشتری شما باید واضح و سر راست باشد. فرآیند یک صفحه ای اصطکاک را کاهش می دهد و پرداخت را ساده می کند. رنگ ها را آزمایش کنید تا مشتریان را در چرخه خرید قیف کنید. توجه آن ها را با دکمه های قرمز رنگ و تایپوگرافی پویا جلب کنید که چشم را به سمت اطلاعات خاصی می کشاند.
نمای سبد خرید و فراخوان برای اقدام واضح (CTA) نیز راههای عالی برای هدایت خریداران به مراحل پایانی سفرشان است.
جدای از پرداخت با کارت اعتباری، روش های پرداخت شتاب دار مانند پی پال، استریپ گزینههای بیشتری را به مشتریان ارائه میدهند. آن ها تصمیم گیری شناختی را کاهش می دهند، که می تواند به افزایش تبدیل کمک کند.
هنگام افزودن عناصر طراحی جدید، اطمینان حاصل کنید که آن ها با ترجیحات مشتری شما مطابقت دارند و مانع سفر خریدار نمی شوند.
سیگنال های اعتماد را بگنجانید.
مشتریان جدید شک دارند. آن ها با محصولات شما آشنا نیستند و هنوز به شما برای عمل به وعده خود اعتماد ندارند.
افزودن سیگنال های اعتماد به طراحی سایت شما لایه ای از شفافیت را به خصوص برای استارت آپها و کسب وکارهای کوچک فراهم میکند که می تواند از نگرانی جلوگیری کند. سیگنال های رایج عبارتند از:
- عکس های حرفه ای و تصاویر با کیفیت بالا: تصاویر سایت به مشتریان کمک می کند تا به محصول شما اعتماد کنند. آن ها به مشتریان اجازه می دهند قبل از کلیک روی (خرید) محصول شما را بچشند، بو کنند، بشنوند، احساس کنند و تجربه کنند. عکس ها را در مقابل فضای سفید قرار دهید تا جزئیات را برجسته کنید. برای نشان دادن قابلیت استفاده از محصول، عکس های سبک زندگی را در نظر بگیرید.
- اطلاعات تماس: آدرس ایمیل، شماره تلفن یا آدرس پستی را به اشتراک بگذارید تا مشتریان بتوانند در مورد سفارش یا بازگشت خود با شما تماس بگیرند. ارتباط خریداران با تیم مراقبت از مشتری را برای خریداران آسان کنید. یک افزونه چت برای پاسخ به سوالات و برنامه ریزی قرار ملاقات ها در زمان واقعی اضافه کنید.
- پیوند هایی به خط مشی های فروشگاه شما: به مشتریان اطلاع دهید که چگونه فروشگاه شما کار می کند، از جمله شرایط و خط مشی های وب خود. صرف داشتن یک خط مشی بازگشت در وب سایت شما می تواند رها شدن سبد خرید را کاهش دهد و ترس از گیر افتادن در محصولی که به آن نیاز ندارد را از بین ببرد.
- گواهینامه های فنی نشان ها و گرافیک ها را بهعنوان اثبات امنیت و انطباق با صنعت نمایش دهید.
نتیجه گیری
در کل میشه گفت که چقدر مهم است که یک وب سایت داشته باشید که برند شما را به خوبی معرفی کند. وب سایت شما ویترین فروشگاه مجازی شما است و اولین تاثیری که بر مشتریان بالقوه می گذارید. بخش بزرگی از ایجاد اولین تاثیر عالی، طراحی وب سایت تجارت الکترونیک شما است.