متخصص سئو کیست و چه وظایفی دارد؟

متخصص سئو کیست و چه وظایفی دارد؟

متخصص سئو را، کارشناس سئو یا مشاور سئو هم می گویند.

یک متخصص سئو شخصی است که می داند چگونه سئو کار کند و به چه صورت می تواند رتبه وب سایت خود را در موتورهای جستجو افزایش دهد.

داشتن تخصص تنها امتیاز متخصصان سئو نیست، بلکه این یک مهارت است که توسط هر کسی که مایل به یادگیری انجام آن باشد، می‌تواند کسب کند.

شخصی متخصص است که سئو را به عنوان یک حرفه یا یک مشاور دنبال کند و موجب جذب مشتری و ارائه خدمات شود و هممچنین رتبه و ترافیک خود را افزایش دهد.

این آشکار ترین دلیلی است که باید شخصی برای تبدیل شدن به یک متخصص، در بهینه سازی موتور جستجو هدف داشته باشد.

با بهینه کردن موتور جستجو می توانید از افزایش رتبه و ترافیک آن برای کسب درآمد یا تجارت آنلاینِ موفق بهره ببرید.

شما می توانید بدون وابستگی به پشتیبانی خارجی، کسب و کار خود را توسعه داده و رونق بخشید، البته به شرطی که از مهارت سئو داخلی بهره ببرید.

متخصص سئو

10 مرحله برای تبدیل شدن به یک متخصص سئو

  1. نحوه کار موتورهای جستجو را درک کنید
  2. با مفاهیم اصلی بازاریابی موتور جستجو آشنا شوید
  3. معنی واقعی سئورا درک کنید
  4. آزمایش سئومناسب را انتخاب کنید
  5. در مورد تغییرات سئوآگاه باشید
  6. ابزارهای مناسب را انتخاب کنیم
  7. سئو را تمرین کرده و نظری باقی نمانید
  8. تخصص خود را نشان دهید
  9. صبور باشید
  10. از راهنمایی های متخصصان تاسیس سئو پیروی کنید

 حال به شرح موارد بالا می پردازیم:

  1. قبل ازاینکه در مورد سئو به فکر کردن کنیم، بهتر است دراولین قدم با نحوه کارایی موتورهای جستجو آشنا شویم.
  2. در ابتدا باید در مورد تمام رشته های گوناگونی که باعث شکل گرفتن بازاریابی موتورهای جستجو و دیجیتالی می شود، اطلاعات و ایده های خوبی داشته باشید، نه اینکه فقط به سئو معطوف شوید.

شما باید در ذهن خود روشن کنید که از سئو چه انتظاری دارید و از چه ابزار دیگری می توانید در رابطه با سئو استفاده کنید، تا حضور شما در اینترنت قوی تر شود.

  1. سئو فقط مربوط به کلمات کلیدی و پیوند ها نیست بلکه فراتر ازاین موارد است، رسالت واقعی سئو این است که تجربه عادی را در اختیار کاربران قرار داده و دقیقاً آنچه را که می‌خواهند به آنها ارائه دهد. هدف شما فقط در مورد ترافیک بیشتر موتورهای جستجوگر نیست بلکه هدف دیگر، تبدیل این ترافیک به بازدیدکنندگان و مشتریان مکرر است.
  2. هنگامی که شروع به یادگیری سئو می کنید، یک چیز را متوجه خواهید شد که اطلاعات زیادی در مورد آن در اینترنت وجود دارد و همچنین موارد زیادی برای یادگیری موجود می باشد، که در پایان باعث ایجاد آشفتگی خواهد شد.

اگر تصمیم گرفتید که این کار را به تنهایی و بدون هیچ گونه کمکی انجام دهید، در پایان با لیست بی پایان مقاله هایی برای خواندن و مواردی برای امتحان کردن قرار خواهید گرفت.

امروزه افرادی که مایل به یادگیری هستند می توانند این کار را با دنبال کردن یک دوره معتبر و بدون نیاز به صرف ساعت های طولانی در اینترنت فرا بگیرند.

مراحل کسب تخصص در سئو

  1. سئو یک رشته استاتیک نیست، بلکه قوانین و الگوریتم های سئوهمیشه تغییر می کند و گوگل به تنهایی بیشتر از ۲۵۰ تغییر در الگوریتم رتبه بندی خود در سال ایجاد می‌کند که متخصصان خوب سئوهم باید در مورد این تغییرات بدانند و کمپین‌های خود را بر این اساس تنظیم کنند.
  2. حقیقت این است که شما نمی توانید سئو را به تنهایی انجام دهید، زیرا اطلاعات زیادی برای پردازش و تصمیم گیری وجود دارد .

اگر سعی می کنید همه کار ها را به صورت دستی انجام دهید، بهتر است وقت گرانبهای خود را صرف کار هایی کنید که می توانید نتایج بهتری را کسب کنید.

  1. سئو نظری نیست، بلکه عمدتاً عملی است و نتیجه مطالعه تئوری سئو باید لیستی از اقداماتی باشد که می توانید در وبسایت خود اعمال کرده و میزان قرار گرفتن در معرض موتورهای جستجو را بهبود ببخشید.

مشکل این است هر وبسایتی که بی نظیر است و آنچه برای یک وب سایت کار می کند، ممکن است بهترین راه حل برای دیگران  نباشد، به همین دلیل لازم است که سئو را تمرین کنیم و نظری نباشیم.

  1. با یک وبلاگ سئو یا یک وبلاگ شخصی شروع کنید و تجربیات خود را با افراد دیگر به اشتراک بگذارید، که با گذشت زمان متوجه خواهید شد که با این اشتراک گذاری دانش، روش خوبی را برای یادگیری انتخاب کرده اید.
  2. سئو سریعترین راه برای افزایش ترافیک شما نیست، اگر می‌خواهید نتایج فوری داشته باشید، کمپین‌های PPC را امتحان کنید و قبل از انجام هرگونه تغییر سئو مربوط به وب سایت خود، باید به رتبه بندی و ترافیک خود توجه داشته باشد.
  3. در مسیر خود برای تبدیل شدن به متخصص، با مشکلات زیادی روبرو خواهید شد. مواقعی وجود خواهد داشت که شما ناامید و آماده تسلیم شدن هستید، نگران نباشید، این اتفاق طبیعی است واگر داستانهای افراد دیگر را بخوانید، متوجه خواهید شد که هیچ یک از متخصصان سئو به دلیل خوش شانس بودن، متخصص نشدند بلکه این نتیجه ساعت ها کار سخت و مطالعه در مورد سئو می باشد.

کارشناسان موفق سئو

Neil patel : یکی از معتبرترین کارشناسان سئو در صنعت می باشد .

او می گوید که فقط  وبلاگ خود را نخوانید بلکه سعی کنید شیوه‌های دیگران و نحوه استفاده از سئو و تحلیل محتوا را یاد بگیرید.

Brain dean : او متخصص ساخت پیوند است، وبلاگ وی منبع خوبی برای مطالعات موردی و تکنیک هایی است که می توانید برای بدست آوردن نتایج سریع استفاده کنید

Eric enge: بنیانگذار و مدیر عامل stone temple با سالها تجربه در صنعت.

Joost devalk:  بنیانگذار و مدیرعامل شرکت yoast محبوب ترین افزونه سئو.

Rand fishkin:  بنیانگذار moz مجری و کارآفرین عالی.

این روزها اگر نگوییم همه، می توان گفت بخش اعظمی از مدیران کسب و کارهای آنلاین، دغدغه حضور در صفحه اول گوگل را دارند و همه به فکر بهینه کردن سایت های خود برای موتورهای جستجوی سایت می‌افتند.

وقتی تقاضا بالا می‌رود، حتی افرادی که سئو را در حد مقدمه بلد هستند، می توانند پروژه بگیرند.

یک سئو کار باید بررسی کند که خود سایت از لحاظ ساختاری، برای موتورهای جستجو مانند گوگل درست ساخته شده یا خیر.

وظیفه بعدی یک سئو کار جمع آوری گذشته سایت است و در قدم بعدی باید دید رقبا در چه وضعیتی هستند تا بتواند درست تصمیم بگیرد و برای آینده برنامه ریزی کند.

اکنون می‌توان با شناخت قابلیت های سایت، پیشینه ی سایت و تحلیل رقبا برای پیشرفت پروژه تصمیم گرفت.

چینش اطلاعات در کنار هم و به دست آوردن نقشه راه، عاملی برای موفقیت است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *